Oralsex
När jag utför oralsex på min kille brukar han komma i min mun. Nu undrar jag om det är farligt på något sätt eller om det kanske inte är bra? Kan tillägga att jag sväljer oftast det snabbt för att jag inte ska kräkas.
När jag utför oralsex på min kille brukar han komma i min mun. Nu undrar jag om det är farligt på något sätt eller om det kanske inte är bra? Kan tillägga att jag sväljer oftast det snabbt för att jag inte ska kräkas.
Hej.
De risker som finns vid oskyddat sex är att personerna kan överföra könssjukdomar till varandra. Könssjukdomar överförs genom slemhinnorna på kroppen, som finns i ögonen, öronen, näsan, munnen, analen och könen. Slemhinnan i munnen finns i svalget, på så sätt kan en könssjukdom överföras från slemhinnan i penis till slemhinnan i svalget. Har personen med penis en könssjukdom finns även könssjukdomen i sperman.
Om man har oskyddat sex är det bra att testa sig så att man vet om man har exempelvis klamydia. Klamydia är en vanlig könssjukdom och det är vanligt att person med klamydia inte märker av sjukdomen, för att det varken kliar eller svider när personen kissar. Det är vanligast att klamydia inte lämnar några symptom alls. Det går att vända sig till ungdomsmottagningen och std -mottagningen för test.
Hälsningar
Camilla
Tack för svar!
Ingen av oss har könssjukdomar.
Men jag undrar, är det farligt överhuvudtaget att svälja satsen efter oralsex?
Tänkte bara kolla om det kanske inte är bra att göra det av någon anledning (förutom pga sjukdomar) ?
Hej.
Sperma innehåller könsceller och spermier. Sperman innehåller zink, proteiner och fruktos, smaken kan vara påverad av bland annat kosten. Lukten är neutral och smaken ofta något salt. Sperman innehåller därmed ingenting farligt.
Det finns sperma -allergi. Det finns kvinnor som kan vara allergiska mot sperma. Symptom på allergi kan vara en brinnande, kliande känsla och andningssvårigheter. Allergin är det mest farliga som kan hända, om man bortser från könssjukdomar.
Att svälja sperma snabbt för att att inte kräkas kan vara ett tecken på att det inte upplevs som bekvämt. Svälj inte sperman om du inte vill. Upplever du det som att du kommer att kräkas, så är det fortfarande inte farligt men uppenbart obekvämt för dig. Gör det som du känner dig bekväm med, bra sex ger inte kväljningar.
Hälsningar
Camilla