• mammatill6

Brukar ni få nån kommentar när barnet varit hos skolsköterskan?

Dottern var där idag och jag förväntade mig en liten kommentar om hur hon ligger till på kurvorna, eller ett litet Allt var bra eller något. Hon är 8 år, 117 lång och väger 22 kg. Tycker hon är så kort så jag skulle vilja ha haft en kommentar om det. Eller är det normalt?

• Svar på tråden Brukar ni få nån kommentar när barnet varit hos skolsköterskan?
  • KMW

Nja, du kan nog förvänta dig en kommentar om skolsköterskan är orolig över något angående din dotter. Tystnad betyder oftast att allt är bra.
    Vet inte hur det är på din dotters skola, men där jag jobbar så är vår skolsköterska ansvarig för ca 300 barn och det skulle ta vansinnigt mycket tid ifall hon skulle kontakta varje förälder efter en rutinkontroll.
    Är du orolig föreslår jag att DU tar kontakt med skolsköterskan.

• mammatill6
    KMW skrev 2012-10-02 19:43:51 följande:
    Nja, du kan nog förvänta dig en kommentar om skolsköterskan är orolig över något angående din dotter. Tystnad betyder oftast att allt är bra.
    Vet inte hur det är på din dotters skola, men där jag jobbar så är vår skolsköterska ansvarig för ca 300 barn och det skulle ta vansinnigt mycket tid ifall hon skulle kontakta varje förälder efter en rutinkontroll.
    Är du orolig föreslår jag att DU tar kontakt med skolsköterskan.
    Itne kontakta. Men t.ex printa ut kurvan och skicka med.När vi gick på bvc var det varje år prat om h ennes längd och hon gick på läkarkontroller. Men när hon skrevs över till skolan försvann allt det. Men det kanske jag som oroar mig i onödan. Hur långa är era 8-åringar?
  • KMW

Slå en signal till skolsköterskan så kan hon/han ge dig info och ev boka tid hos skolläkaren om du är orolig.

• Annnie

På besöket i 6 års var jag med men nu i 2:an var sonen dit själv, vi fick med en lapp från skolsysterbdär det var ikryssat att han följde sina kurvor och syn/hörsel var normal. Han är född mars 04 och var nu ca 138 lång. (Lite över medel) Min dotter var nu vid 7 år, precis fyllda då, 119 cm (lite under medel)

Svar på tråden Brukar ni få nån kommentar när barnet varit hos skolsköterskan?