Vad ska jag göra!? :( Snälla hjälp..
Jag är så himla ledsen..hela situationen är jobbig..
Tidigare, så ni vet hela storryn:
Jag jobbade på ett bra företag tidigare, slutade jobba i april, två dagar innan jag slutade fick jag veta att jag var gravid..och då hade jag redan sagt upp mig, skaffat ny lägenhet i en helt främmande stad. Jag flyttade och tänkte att jag skulle hitta ett jobb ganska snart. Jag hade pengar så jag klarade mig några månader och kollade med försäkringskassan om min fp skulle räknas på vad jag tjänat på mitt förra jobb ifall jag inte skulle hitta ett nytt. Jag slutade jobba där i slutet av april, skriv INTE in mig på arbetsförmedlingen förens i slutet av maj för jag åkte på semester och visste inte det var så viktigt, men försäkringskassan sa att jag har rätt till efterskydd så jag oroade mig inte för det.
IDAG:
I mitten av augusti fick jag ett nytt jobb..det var bättre grundlön än mitt förra jobb och jag kände verkligen att det var ett bra ställe jag hamnat på för det är ett välkänt företag som jag har haft en väldigt bra bild av. .. Nu när jag har nytt jobb så kommer min fp räknas baserat på det nya jobbet som jag förstått och .. allt blir väldlgit jobbigt nu för jag mår så otroligt dåligt av att vara där.. jag klarar verkligen inte av det. Chefen är en tyrann som skriker på oss när vi inte säljer bra nog, i går fick vi bara ta rasten vid halv tio (15 min), men rasten 14:30 på 15 min fick vi inte ta för vi inte sålt bra nog.. och när vi skulle sluta jobba fick vi inte heller gå hem pga sälj-resultaten. Vi skulle inte få gå förens vi levererat det vi skulle. Jag hade tur och fick gå efter 20 minuter för att min telefon inte fungerade... så ingen rast och jobbade över 20 minuter. En kille gick iaf och hon säger att han har attityd-problem!
I Fredags ville hon också att vi skulle stanna kvar och kämpa, men jag gick hem iaf eftersom jag pendlar, är gravid och väldigt trött, jag har tre-fyra timmar hemma innan jag måste gå och lägga mig igen, så jag stannade inte kvar..och det var ju inte så uppskattat om jag säger så. Jag mår DÅLIGT av att vara där, jag känner en otrolig press, jag är stressad och jag .. hatar det verkligen! Jag har jobbat som säljare i 3.5-4 år och har alltid tyckt det är roligt..tills nu. jag klarar inte av det.. Idag låtsas jag vara hemma pga sjukdom för att jag ska kunna prata med min barnmorska. Jag KAN INTE sjukskriva mig till 1/11 heller (det är då jag kan ta ut fp eftersom bf är 1 /1-13) för jag måste få en lön till för att klara räkningarna. jag skulle kunna jobba kortare pass, för jag behöver inte mer än 7-8 tusen till för att klara en månads räkningar (har lite undanlagt)
Jag mår verkligen inte bra av att vara där...jag är gravid i vecka 28 och mår inte bra av denna pressen..jag sitter här med tårarna på väg och gråten i halsen.. Jag ska gå ner till försäkringskassan idag och lämna in moderskapsintyget och kolla vad mer de behöver för att kunna ta ett beslut om vilken fp jag får. Jag har hört att det kan ta två månader innan de tar beslut, och jag måste ju jobba kvar tills de gjort de. Fy..nu får jag ont i huvudet för jag blir så ledsen.. :( Jag känner mig fast, som en fånge i en hemsk miljö och jag vet inte hur länge jag orkar..Jag har alltid varit en kämpe som struntar i hur jag själv mår och bara jobbat som en maskin..men nu när jag är gravid så orkar jag inte. Har ni något tips till mig, en tröstande mening eller ..Vad ska jag göra? Är så ledsen.. :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-03 11:07
Pratat med min barnmorska, hon sa jag ska vara hemma ett par dagar, och ska träffa doktor på tisdag och prata med han/henne. Jag älskar min barnmorska, hon är fantastisk!