• Sandra678

Thailand, vaccination...

Hej! Jag o min man o våra två tjejer på 3 & 5 år åker till Thailand 31 december. Vad för vaccination behöver vi? Vad kostar de? O hur långt innan ska man ta de osv? Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Thailand, vaccination...
  • Dixie

bäst att kolla med en vaccinationscentral, men vi har i alla fall tagit twinrix (mot hepatit a + b) när vi har åkt till Thailand, tror det är sammanlagt 3 sprutor som ger långt skydd. 

• Lilla i

Vi tog bara mot hepatit till barnen när vi åkte dit. De rekommenderade vaccinationen mot magsjuka oxå men den har så dåligt skydd så den struntade vi klarade oss bra i de 8 veckor vi var där.

• Dixie
    Lilla i skrev 2012-10-04 13:39:20 följande:
    Vi tog bara mot hepatit till barnen när vi åkte dit. De rekommenderade vaccinationen mot magsjuka oxå men den har så dåligt skydd så den struntade vi klarade oss bra i de 8 veckor vi var där.
    ang magsjukan så kan jag rekommendera Bifiform-tabletter från apoteket, vi åt det under vår thailansresa - och ingen av oss blev i alla fall magsjuk!
  • Emmilie

Hej! Vi åker oxå till Thailand 31 december! Vi åker från Arlanda med Ving!!!

• Sandra678

Jaså!! :) Vi åker från Kastrup med Fritidsresor! :)

Svar på tråden Thailand, vaccination...