• Lillifee

Bara sovit till 3:30 OCH blivit väckt på natten TVÅ nätter i rad!

Min man är på jobbresa och nu får jag ta hela "mardrömmen" med barnen på nätterna SLÄLV! Igår natt blev jag väckt tre (!!) gånger av minstingen och i natt av min stora tjej. Båda nätterna har jag blivit så upprörd 3:30 då jag blivit väckt sista gången att jag inte kunnat somna om! Undrar just hur många såna här nätter man pallar med?! Känns som om jag håller på att bryta ihop redan! Har stort sömnbehov! Nu låter en "sovmorgon" till kl 6 som rena drömmen! Skriker och är sur och grinig mot barnen när jag sover så här illa... känns jättejobbigt... Dröjer flera dagar innan min man är hemma igen och kan ta över... Dessutom ska jag jobba...

• Svar på tråden Bara sovit till 3:30 OCH blivit väckt på natten TVÅ nätter i rad!
  • mammis76

Hur gamla är barnen ? O varför vaknar dom ?

• sihn

Har inte sovit en hel natt på 4 år, äldsta 4 år och lillebror 1,5 år! Känner igen mig i det di skriver, så var jag i början- helt knäckt. Hade innan stort sömnbehov.
    Jag vande mig, tyvärr var det så. Tror jag tar vara på de timmar jag får, sover djupare när jag väl får sova.
    Visst vissa dagar är jag en riktigt häxa för att jag är så trött. Då försöker jag komma ihåg att bita ihop och inte låta det gå ut över barnen, ser till att jag är igång och gör nått. Det är ju när man bara sitter ner som man framförallt känner hur trött man är.
    Kan tillägga att jag är en kvällsmänniska och har väldigt svårt att somna innan halv elva, tyvärr!

• CookieKaka

Inte för att det hjälper dig men jag går upp 03.30 fem dagar i veckan. Är gravid nu och vaknar för att kissa 3-4 ggr varje natt. Det enda jag kan säga är att gå och lägg dig när barnen somnat så får du kanske nån timme till. :)

• Themis

Ibland får man bara tänka på att många har det värre och att det inte är för evigt.

MIn kollega har t ex tre barn under 7 år, kvalificerat heltidsjobb och en man som är på tjänsteresa två veckor i stöten. Hur mycket tror du hon får sova?

Min man veckopendlar och jag gnäller ibland för han bara är hemma 2.5 dagar i veckan, men min andra vän är själv med två barn, har sin man i Amsterdam och ser honom 3 gånger om året så...Flört

Men rådet att lägga sig tidigare är bra, det går att klämma in lite underhållssömn om man måste.

Om att välja man: Den som nöjer sig med skit får sällan blommor. /Themis
  • Koalababy

Detta känner jag igen. Men som någon här redan sagt, det hjälper inte att man blir förbannad för det. Viktigt att hålla sitt lugn, så har man kanske lättare att somna om. Jag var likadant men barnen kommer att sova bättre och du med.

• Ripper500

Vi har haft sömnlösa nätter i 6 månader och det är varje natt.
    Så jag tycker faktiskt inte synd om dig ts.

• Frontline

Här somnade vi inte före klockan 5 inatt och efter det vart vi väckta ett par gånger i timman, gick upp klockan 7 och gör i ordning grabben för dagis.

Flickan satt i sin säng hela natten fram till 5 och sjöng och lekte vet i fasen vad det var med henne men hon lär vara trött idag, försökte ha henne i vår säng men då låg hon bara och prata så det vart hennes egen säng igen.
    Så det var full rulle på alla 3 barnen kan man säga, den äldsta 5 och den minsta 4 månader.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • frwi

man klarar det man måste, kanske blir bättre om du har barnen i din säng så du slipper gå upp

• mandelblomma

hm vi har mer eller mindre haft det så sen de var runt året och fram till i våras strax innan de fyllde 4 år...ingen tröst för dig såklart men rätt många småbarnsföräldrar lider av sömnbrist.
    Mina vaknade tyvärr inte bara en gång var ( de är tvillingar) utan runt 5-10 ggr per barn per natt var mer vanligt än ovanligt.
    Numera sover de bra, som i natt var jag bara uppe tre gånger och det är rena lyxen här hemma ;)

Försök sov igen lite, ta en middagslur om du kan.
    Är masken borta några dagar o du känner att du verkligen kreverar av sömnbrist, försk få någon att komma hem till er och ta barnen och sov en timme eller två.
    Finns ingen annan som kan hjälpa, flexa ut från jobbet, ta semester om du kan ( eller sjukskriv dig en halv dag), ha barnen på dagis och sov!

Det är vidrigt att inte få sova!

• Jkpg Deluxe

Jag får ta nätterna själv även fast mannen är hemma, för endera går han knappt att väcka, eller så har han så dåligt tålamod å blir arg å sur direkt så då är det bättre att jag tar det själv ändå! ;)

Prova att ta en lång varm dusch och skrubba hela dig i kaffesump (!) ja jag lovar att det kan göra underverk, faktiskt! ;)

kram!

• Natulcien
    mammis76 skrev 2012-10-04 19:27:42 följande:
    Var tog TS vägen då ??
    Kanske behövde hon bara avreagera sig...? Hon ställde ju inga frågor i TS, så kanske hon bara behövde skriva av sig lite... så kände det bättre sen..? Glad
  • tilj75

Förhoppningsvis ligger ts och sover ikapp. Det är en mardröm med för lite sömn. Jag har tagit alla nätter själv och när tvillingarna var små så var jag uppe i snitt 14 ggr per natt ett tag. Jobbigt. Men oftast är det jobbigast innan man kommer in i det, eller om det bara är ibland.
    Hoppas du (och alla andra) får en lugn natt och en bra sömn!

God natt =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • mammis76

Jo tack jag vet , var ensam med ett barn med kolik i 3 mån , ca 3 Tim sömn per dygn

• Lillifee

Ursäkta min sena respons. Jag inser att jag helt enkel får stå ut med sömnbristen och tänka på att det blir bättre. Är iaf tacksam att min man nästan alltid går upp när han är hemma iaf och kan ta någon semesterdag när han är bortrest. Jag är väl bara extremt känslig när jag sover väldigt få timmar och mår kanske sämre än de flesta när sömnen blir dålig. Tack för alla svar.

Svar på tråden Bara sovit till 3:30 OCH blivit väckt på natten TVÅ nätter i rad!