Hur mår man dagarna/veckorna efter medicinsk abort? När kan man börja träna?
Hur har ni mått efter medicinsk abort? Har ni kunnat träna som vanligt?
Hur har ni mått efter medicinsk abort? Har ni kunnat träna som vanligt?
Du ska nog ta det lite lugnt 1-2 veckor eftråt.. det gjorde iaf jag.
Enligt mig och min erfarenhet så föder jag hellre barn än gör en abort för jag typ dog av smärtan.. Räkna iaf med att ta de lugnt ett tag framöver
Min medicinska abort var helt smärtfri, jag mådde bra efteråt och om jag hade velat hade jag klarat av att träna redan dagen efter.
Dock blödde jag i 3 veckor efteråt och eftersom man inte ska använda tampong så kände jag mig inte bekväm i att röra på mig speciellt mycket, men det är ju olika.
Ja alltså jag fick värkar efter ca 20 min efter barnmorskan hade stoppat upp alla 4 tabletter men då kom hon med en morfin spruta som jag fick i benet och då for smärtan bort efter 10 min och jag fick även en vetekornspåse som var väldigt varm och duktigt hjälpsam! men efter aborten när jag kom hem så somnade jag direkt eftersom jag fick mycket smärtstillande. Först 3 värktabletter + morfin. Den kvällen var man riktigt sliten och trött och dagen efter också men sedan mådde jag bra men eftersom jag blödde rätt mycket så ville jag inte vara i så högt tempo.
Tack för era svar. Verkar vara väldigt olika... :S
Lånar den här tråden. Gjorde en abort för några dagar sedan, det var mycket smärtsamt.
Mådde helt bra efteråt, till eftermiddagen dagen därpå, då fick jag hemska smärtor i magen. Gick över efter kanske en halvtimme, sen var det som vanligt igen, i ett dygn.
Nästkommande dag fick jag ännu värre smärtor som varade ca 1 ½ timme. Kunde knappt röra mig, jag var nära på att ringa ambulans..
Sen släppte det en del, smärtan fortsatte men nu hanterbar. Har svårare för att resa mig, och får gå väldigt långsamt.
Idag när jag vaknar så gör det fortfarande ont, känner hur något litet släpper i mig, ser ut att vara lite koagler (de andra två dagarna har det bara varit typ rent blod). Fick lock för öronen på toaletten och var nära att svimma (har lätt för det dock).
Är det här normalt eller bör jag uppsöka vård?