Någon som varit på Sunwing Bangtao i Thailand
Hej! Jag undrar om någon har varit på Sunwing Bangtao Beach i Thailand och kan tipsa om rum med bra läge på hotellet. Vi vill ha balkong i alla fall! Travlig helg!
Hej! Jag undrar om någon har varit på Sunwing Bangtao Beach i Thailand och kan tipsa om rum med bra läge på hotellet. Vi vill ha balkong i alla fall! Travlig helg!
Hej!
Jag har varit där och ska åka dit igen i nov. Fråga vad du vill!!!
Oj vad kul med någon som har varit där! Vi har önskat rum i block 3, jag tror att det är den byggnad som ligger nära stranden och vi vill gärna bo nära havet. När var du där senast? Hur var det med restauranger? Gjorde ni några utflykter? Med Ving eller någon annan? Åkte ni något till Patong för att shoppa? Andra bra tips på vad man kan göra eller vad ni gjort när ni varit där!
Oj, vad glad jag blev att någon svarade!!!
Bangtao beach är kanon!!! Har varit på Kamala beach också men Bangtao är överlägset bättre! Superfin strand, Jättefina hotellrum etc
Vi var där förra året i nov. Detta år åker vi 29 nov och stannar två veckor. Jag kommer inte ihåg vilket block vi bodde, men det var iallafall ett royal-rum med balkong ut mot familjepoolen. Men vi kom fram till då att det finns nästan inga rum med dåliga lägen, kanske de som är mot trädgård då, men de är ju inte många. Så i år har vi chansat på joker-rum.
Restauranger finns det längs med stranden, dit gick vi oftast på kvällarna och vi åt lunchen på hotellet. Rakt över gatan från hotellet ligger en restaurang som vi var till två ggr, Där finns det jättestora fiskar som simmar omkring i kanaler längst med kanterna, mycket populärt hos barnen. Sedan finns det en svensk restaurang som vi åkte tuk-tuk till, det tog kanske 5-10 min. Ett måste när man börjat tröttna på Thaimat eller när barnen vill äta köttbullar eller falukorv. Ägarinnan pratar klockren svenska.
Utflykter gjorde vi inga. Vår yngsta var lite för liten för det så vi hängde mest på hotellet och nere på stranden. Vi var till marknaden en gång, men att gå där med två barn som sprang åt olika håll är inget att rekomendera, så detta året kommer jag åka själv. Min man sydde upp skjortor hos en skräddare och barnen tyckte det var utflykt nog att åka dit med tuk-tuken, låg nästan bredvid den svenska restaurangen.
Varje dag kommer det en kille med en elefant gående på stranden, den får barnen rida på för en liten slant. Det kommer även en kvinna med IKEA-kassar och säljer billiga kopior. Klännigar, linnen, t-shirt, shorts..allt. Hon har lågt fast pris på allting, skönt att slippa pruta. Saknas det den storleken eller färg som man vill ha tar hon med den nästa dag istället.
Saknar du något, så fråga på...