• Emki

FAN!!! Är det kört nu? blåsa på 6 mm, CD 14!!! hjälp mig

Jag var på vul idag...jag har ätit dubbel dos pergotime och är på cykeldag 14. Den största äggblåsan hon såg var bara 5,7 mm sen var det flera i ungefär samma storlek.

Är det kört nu? blir det ingen äl denna månad?? :(

• Svar på tråden FAN!!! Är det kört nu? blåsa på 6 mm, CD 14!!! hjälp mig
  • Pimpinellan

Ledsen att behöva säga det,men mest troligt inte. De ska vara minst 10 mm för att man ska kunna säga att de kommer släppa ägg och bara runt 6 dag14 är ytterst litet. Men,men med viss reservation,jag hade en seg rackarns äggblåsa på ca 10 mm en gång inför insemination och det blev inte äl förrän dag 22.

• Emki

Okej, jo jag har som ställt mig in på att det inte blir äl denna månad! :(

Men det är konstigt för jag har ätit pergo flera gånger förut, dubbel kur. Och enligt progesteronprov som jag tagit så har jag haft Äl på dubbel kur flera gånger.
    Det är ca ett år sedan sist. Och sen dess så har jag gått ner ca 15kg i vikt, så jag trodde nästan att det skulle fungera ännu bättre!
    HUr kan pergo bara sluta fungera?

• masken

Jag åt pergotime enkel kur i våras, hade små äggblåsor på VUL dag 12, gyn trodde inte på att jag skulle få någon äl, men dag 24 fick jag utslag på äl-test. Fick mens dag 34. Har nu ätit dubbel dos, hade äggblåsor på 10-13 mm under dagarna 12-21, var på 4 VUL men de växte väldigt långsamt, har inte fått utslag på äl-test och har inte fått mens, är idag på dag 36, så pergotime dubbel dos verkar inte fungerat för mig men tydligen så gjorde enkel dos det. Kroppen är konstig...

• Emki

Okej! Ja jag får väl allt se vad Vul visar på tisdag. Jag vet att jag har väldigt sen Äl med pergotime så dem kanske hinner växa till sig? Jag menar om dem växer typ 2mm per dygn, så borde jag hinna få Äl typ dag 22! kanske, vad tror ni??

• Pimpinellan
    Emki skrev 2012-10-07 19:54:39 följande:
    Okej! Ja jag får väl allt se vad Vul visar på tisdag. Jag vet att jag har väldigt sen Äl med pergotime så dem kanske hinner växa till sig? Jag menar om dem växer typ 2mm per dygn, så borde jag hinna få Äl typ dag 22! kanske, vad tror ni??
    Normalt sett växer de inte riktigt 2 mm i snitt utan runt 1,6 och de kan växa saktare också vilket jag är bevis på. Lycka till!
  • Emki

Jag var på vul i tisdags och då hade jag en fin blåsa på typ 13mm. Jag ska dit imorgon och är den då typ 18mm (hoppas) så ska jag få pergotime!!! den blåsan har växt typ 2mm/dygn! :D Imorgon är jag på dag 21.

• Emki

Ska jag få ovitrelle sprutan skulle det stå! :D

• Emki

Jaaa, så nu hoppas hoppas hoppas jag att den blåsan har växt ordentligt till imorgon!

har du tagit ovitrelle nån gång? Fått nå biverkningar?

Jag funderar om man kan ta ovitrellen och ta progesterallkrämen samtidigt?!!

• Pimpinellan
    Emki skrev 2012-10-11 17:52:38 följande:
    Jaaa, så nu hoppas hoppas hoppas jag att den blåsan har växt ordentligt till imorgon!

har du tagit ovitrelle nån gång? Fått nå biverkningar?

Jag funderar om man kan ta ovitrellen och ta progesterallkrämen samtidigt?!!

Japp,några ggr med Ovitrelle. Inför IVF då så biverkningar är ju bara förnamnet,i naturlig cykel tror jag inget händer förutom möjligen vanliga äl-symtom. Progesteronet ska du börja med efter äl,i kroppen bildas det ju också först när ägget släppt.
  • Emki

Okej tack, undrar om jag vågar smörja progesterall efter äl då! Är så rädd att det ska bli nå knas så allt går åt skogen....

Jag var på vul idag och blåsan var 17mm så imorgon blir det ovitrelle :) är så glad och hoppas så innerligt att det ska funka nu.

Svar på tråden FAN!!! Är det kört nu? blåsa på 6 mm, CD 14!!! hjälp mig