• Anna Panna 81

Hur mycket kanner ni i vecka 19 (18+2)

Jag ar gravid i vecka 19 med mitt andra barn och ar lite orolig att jag i princip inte kannt nagra rorelser. Var pa UL i vecka 12 och allt sag bra ut, horde hjartljuden i V16. Jag har ett par ganger kannt nagon typ av fladder/bubbel men langt ifran varje dag.

Hur kanner ni och hur mycket och ofta och i vilken vecka kande ni forsta gangen?

• Svar på tråden Hur mycket kanner ni i vecka 19 (18+2)
  • mmylove

Jag kände första riktiga sparkarna i v.18+2 med andra barnet, 19+0 med första! Är i 24+3 nu och känner varje dag :)

• emmets

Jag är i vecka 21 nu och har känt rörelser svagt sen vecka 18-19 nånting. Har moderkakan i framvägg också. Känner mest om jag ligger på rygg eller sidan, aldrig när jag står eller går. Kommer kanske två, tre buffar åt gången med flera timmars mellanrum. Kan inte heller påstå att buffarna/puffarna jag känner har blivit särskilt mycket starkare under de här veckorna. Känns som att jag går runt och oroar mig massor i onödan bara för att jag känner så lite. 

• Fotbollstjej

Å en precis sån här tråd tänke jag oxå starta... jag är i vecka 19. 18+1. tror jag. å visst jag känner fladder i magen och som små svallvågor ungefär men inga sparkar jag häller. Med min första son så kände jag i vecka 18. å jag har oroat mig väldigy my ket för detta att de ska vara något fel men var hos bm i torsdag å hon kände å lyssnade å tyckte allt såg helt okey ut å sa oxå att moderkakan kan ligga något anorlundare denna gången därför jag kanske inte känner några direkta sparkar. ska göra rul nästa vecka igen så då får man ju se om de är något som inte är som de ska eller så. min bm förstod min oro men var själv inte orolig för att de slulle vara något. själv tycker jG de är jätte jobbigt att jag inte känner något mer än flader ibland. men när bm lyssnade med duplern så hörde hon ett skrapande ljud å då sa hon att de ljudet betyde att de va en foster rörelse. å de va skönt att höra.

• JennySofiMari

V 19+0 3e barnet tidigare 01 och 05 Känt fladder från och till i 2v känner nu nästan eller ja inget sedan några dagar tillbaka, känner att livmodern drar ihop sig, drack isvatten och tyckte mej känns något blir orolig

• Anna Panna 81

Va skönt att höra att det inte bara är jag. Jag har mitt ultraljud den 19/10 så hoppas få se en livlig bebis då och kanske får klarhet i om moderkakan ligger i framvägg.

Tack för era svar!

• JennySofiMari

Min moderkaka låg högt så jag antar att den ligger i "taket" på livmodern.... Känner ändå inte mycket och d är nr 3

• MissMary

Jag är i vecka 20 (19+4) och har inte mycket. Ibland på kvällen har jag som lite "dunk" långt ner i magen, känns som det pulserar fast kommer bara en puls och väldigt hård sen dröjer det en bra stund innan det kanske kommer nån mer. En gång hade jag som lite kolsyrebubbel långt ner på vänster sida med, men har bara hänt en gång.

Innan RUL var jag orolig men nu vet jag ju att allt ser bra ut där inne så försöker inte lyssna på alla som verkar förvånade över att jag inte kännt mer än jag gjort. Fattar dom inte att dom bara skrämmer upp en? Ett tag fick jagf för mig att dne saknad ben och att det var därför jag inte kännt några "sparkar". Men nu har vi sett två fina ben :)

Jag har moderkakan i bakvägg men bebisen är enligt RUL-BM 5 dagar mindre än den borde vara vid den här åldern.... Så kanske har den inte hunnit bli lika stark som andra bebisar i vecka 19+4. Eller så har jag dålig kännsel:P Lever gör den ju uppenbarligen iaf :)       

• Hjärtefröjd

Jag är i vecka 18+3 och har moderkakan i bakvägg (syntes på RUL idag), men har inte känt något som helst från bebisen ännu. 

• Mallishh

Jag är i vecka 21 kännt stora sparkar sen v 17 :) Känner kraftiga sparkar varje dag fler grr om dagen

• tomsfru

jag kände inget förrän vecka 21, bara bubbel o pirr innan o bebisen sparkar varje dag numer i vecka 26 o mår bara fint, o jag har moderkakan i bakväggGlad

• MissMary

Nu (v 20+1) har jag kännt små buffar varje dag, både morgon och kväll! Så himla mysigt!! Var även hos bm idag och fick lyssna på hjärtat för första gången :)

Svar på tråden Hur mycket kanner ni i vecka 19 (18+2)