• Anonym (Jobbigt)

    Parterapi?

    Hejsan!
    Jag och min sambo skulle verkligen behöva gå på  någon parterapi då vi har väldigt svårt för att prata med varandra och istället går runt och samlar på oss för att sedan börja bråka. Största problemet är att jag har väldigt svårt för närhet! Jag kan pussas och kramas men det får inte bli för mycket då får jag nästan panik. Jag skulle kunna leva utan sex, eller ha sex typ 2 gånger per år. Medans min sambo är precis tvärtemot, han älskar all slags närhet och skulle han få bestämma så skulle vi ha sex minst en gång per dag! Detta blir ett stort problem för oss! Men vart ska man vända sig för att få någon slags hjälp? Finns det hjälp att få!? 

  • Svar på tråden Parterapi?
  • Tommy parterapeuten

    Hej
    Jag tror att du skulle ha nytta av att träffa en psykoterapeut för att reda ut  vad som gör att du känner dig otrygg när det kommer till närhet. Det skulle förmodligen inte skada om ni samtidigt gick i parterapi, du ska kunna känna dig trygg med din partner. Sex kan vi klara av att vara utan men inte närhet. Närhet är ett biologiskt behov som vi alla har men man kan ha varit med om händelser tidigare i livet där närhet, framför allt i nära relationer kan ha försvårats av olika skäl.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Parterapi?