Luna och Stella
Mina döttrar hete Luna (Måne) och Stella (stjärna) är det någon mer här inne som har dem kombinationen? Nu försöker jag och min man få ett till barn och vi vill ju så gärna ha en liknande betydelse för det barnet.. tips??
Mina döttrar hete Luna (Måne) och Stella (stjärna) är det någon mer här inne som har dem kombinationen? Nu försöker jag och min man få ett till barn och vi vill ju så gärna ha en liknande betydelse för det barnet.. tips??
Superfina namn.
Här är andra namn med astrologisk koppling (Namn på stjärnor etc)
Luna, Stella & Nova
Luna, Stella & Vega
Luna, Stella & Mira
Luna, Stella & Lyra
Luna, Stella & Bellatrix
Luna, Stella & Electra
Luna, Stella & Maia
Luna, Stella & Aurora
Luna, Stella & Celeste
Luna, Stella & Astra
Luna, Stella & Astrea
Luna, Stella & Ester
Luna, Stella & Tara
Luna, Stella & Belinda
Luna, Stella & Bianca
Luna, Stella & Calypso
Luna, Stella & Cordelia
Luna, Stella & Miranda
Luna, Stella & Ophelia
Luna, Stella & Pandora
Luna, Stella & Phoebe
Luna, Stella & Venus
Luna, Stella & Sirius
Luna, Stella & Rigel
Luna, Stella & Draco
Luna, Stella & Orion
Luna, Stella & Castor
Luna, Stella & Leo
Luna, Stella & Phoenix
Luna, Stella & Atlas
Luna, Stella & Cosmo
Luna, Stella & Callisto
Luna, Stella & Izar
Dessa är hittade efter sökning på google, så jag är inte helt säker på att precis alla verkligen betyder något "rymdrelaterat" eller vad man ska kalla det..
Dao
Daw
Keiyona
Norma
Elara
Cordelia
Leda
Vela
Elara
Eartha
Core
Gemma
Caeli / Caelia
Io
Virgo
Leo
Bootes
Elios
Zion
Core
Io
Chaldene (vet ej om detta är ett flick - eller pojknamn, men det spelar kanske inte så stor roll)
Caliban
Wolf
tack för alla bra tips! =) Min Hund heter Leo (minor) ;)
Nova
Tindra
Vega
Lyra
Aurora
Silas
Zion
Orion
Castor
Vad sägs om Sol?
jag gillar nova men det namnet har min mans syster sagt att det får ingen ta för det ska hon ha om det blir en tjej också har det ju samma innebörd som min yngsta dotter stella.
silas gillar jag men en nära bekant har precis döpt sin son till det
Sol känns ju nästan självklart tycker jag - Måne, Stjärna och Sol :)
nja de namn som jag har är ju latinska och betyder måne och stjärna skulle vilja ha något till latinskt ord som betyder något austronomiskt
Har funderat på Elara. Sonne ville jag förut men det vill absolut inte min man och det är inte latinskt
Lux, latin för ljus
Selena/Selina - betyder iof också måne precis som Luna men kommer ju ha kopplingen "S" till stella :) Dessutom tycker jag att L blir ett fint mönster genom alla namnen; Luna, Stella och Selena :) hoppas ni hittar rätt namn!! :D
mm tack alla jag har fäst mig vid namnet Elara och jag är gravid i v 8 super kul!! Så elara och tindra är förslag till tjejnamn, behöver killnamn då ;)
såg nu att selina betyder ju himmel så det är ju fint. ville inte ha samma betydelse på två barn. så det kan ju vara aktuellt