• Anonym

sextips nu tack!

Vi håller på att bli knäppa i vår relation min man och jag.
    Vi har en dotter som är två. Vi har inte haft sex på 3 ÅR (sen jag blev gravid)! Eller, jo vi har haft sex kanske 10 gånger max och då tvingat oss till det, varit trötta, varit tvingade att vara tysta för att inte vår dotter ska vakna, varit alldeles för trötta för att orka ha sex i soffan utan vill typ ligga i planläge och jucka, min man måste ha förspel för att få stånd, jag är för trött för att bli våt... det är nog egentligen inte bara trötthet (jag ska inte skylla allt på vår dotter som egentligen är det mest fantastiska som hänt oss)
    utan engagemang som saknas. Vi tänker helt enkelt inte på sex längre. Det har aldrig hänt på de här ÅREN att jag vaknar på morgonen med en hård kuk i svanken. 
    Om det är fler som haft det så här så vad fick er relation att bli mer sexorienterad igen? Jag vill ha konkreta sextips. Hittade ni på något, klädde ni ut er, skaffade ni barnvakt och gick på swingersklubb?
    Och ja vi älskar varandra och är attraherade av varandra men vi har liksom båda två slutat tänka på sex, fantisera och så när vi är ensamma med, kanske för att vi redan skaffat barn och typ inte behöver knulla mer, va fan vet jag...

• Svar på tråden sextips nu tack!
  • Anonym
    Anonym (a) skrev 2012-10-05 20:59:19 följande:
    Ni är trötta. Ni verkar vara överens. Det finns ingen lag på att man måste följa expressens sexbilagor varje period i livet. Men jag tror att det är bra att försöka hålla igång med en liten fredagssnabbis eller så, dels för närheten och dels för att hålla igång bilden av er själva som "vi har ett aktivt sexliv" . Annars kanske ni vänjer er att vara utan och bara mamma o pappa.. Ni kanske kan ha det ändå mer sällan, men se till att det blir inbokat om det inte blir av spontant. Men så länge ni är ense så känn ingen press, det är ert liv och ni ska må bra.

Det där lät somtaget från någon sexbilaga eller "Malenas sextips" eller något.. Om den ena parten inte alls har lust med sex vad gör man då?
  • Anonym (a)

"Det där lät somtaget från någon sexbilaga eller "Malenas sextips" eller något.. Om den ena parten inte alls har lust med sex vad gör man då?[/quote]"

jag tolkade TS som att de var synkade och överens eftersom hon skriver "vi" är för trötta, "vi" tänker inte på sex osv. Om dom inte är eniga och den ena har mera lust så är det en annan sak och ett större problem, ja.

Vi tolkar olika, du behöver inte anta att jag är aningslös för det. Jag har mkt mer erfarenhet av att vara osynkade än vad jag vill ha. Just därför tycker jag inte det är så farligt att ha för lite sex så länge man är överens.

Skulle du vara så spydig över mitt svar om vi diskuterade runt ett bord irl?

Svar på tråden sextips nu tack!