• Anonym (Ts)

    Jag jobbar på Liseberg, fråga mig vad du vill!

    Japp, som det står i ämnesvalen. Jobbar på Liseberg, fråga vad du vill om vår verksamhet!

  • Svar på tråden Jag jobbar på Liseberg, fråga mig vad du vill!
  • Anonym (Lo)

    Ok. Jag trodde inte det spelade någon roll om ordningsvakten var anställd av vaktbolag eller företaget utan att det alltid är polisen som är förman men jag är å andra sidan inte så insatt...

    Tack igen! Alltid intressant att få veta lite om hur det funkar på såna ställen som ändå besöks flera gånger om året.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lo) skrev 2012-10-18 07:45:47 följande:
    Ok. Jag trodde inte det spelade någon roll om ordningsvakten var anställd av vaktbolag eller företaget utan att det alltid är polisen som är förman men jag är å andra sidan inte så insatt...

    Tack igen! Alltid intressant att få veta lite om hur det funkar på såna ställen som ändå besöks flera gånger om året.



    Det var så lite så
  • Lisebergare

    Du är allt bra fräck som ger ut info om folk som jobbar på Liseberg. 
    I min mening är du inte en riktig Lisebergare. Du vet själv att vi inte ens svarar på frågor om våra anställda när folk kommer och frågar efter de i parken (så vida vi inte med säkerhet vet att det är en familjemedlem). Lägg ner och låt PR-avdelningen på Liseberg själva svara på frågor om vår nöjespark.

  • Anonym (ebba)
    Lisebergare skrev 2013-06-12 13:17:36 följande:
    Du är allt bra fräck som ger ut info om folk som jobbar på Liseberg. 
    I min mening är du inte en riktig Lisebergare. Du vet själv att vi inte ens svarar på frågor om våra anställda när folk kommer och frågar efter de i parken (så vida vi inte med säkerhet vet att det är en familjemedlem). Lägg ner och låt PR-avdelningen på Liseberg själva svara på frågor om vår nöjespark.
    Bra poäng faktiskt! Man kan aldrig veta om någon kanske har skyddad identitet eller kanske något hot över sig. Annars har svaren varit bra!
  • Dunderton

    Är det vanligt med romanser bland personalen? Jag tänker att många är unga säsongsabställda som kanske är singlar och har ungdomligt öppet sinne :) Händer det att det sexas bakom en attraktion på rasten?

  • Wik99

    Det är väl inte tillåtet för en som jobbar på liseberg att ha kontakt med yngre tjejer. Han är 30+ och har kontakt både på liseberg och privat med två 14åriga tjejer. Han tar med dom för att gå före i attraktioner och säger till dom att komma dit ensamma utan killar. Vad borde man göra som kompis till dessa tjejer?

  • Rakulotta

    Hej, vet inte hur frekvent du hänger här men jag undrar om attraktionerna öppnar kl 11, samtidigt som parken öppnar? Tänker oss dit i morgon och vill hänga på låset till Helix.

    Mvh Lotta

  • Anonym (Tjockis)

    Hej,

    Jag är överviktig. Var på Tivoli förra året och får utan problem plats i åkattraktionerna. Men på en barnkarusell blev jag stoppad att åka med någon annan i karusellen och fick åka ensam i båset (eller vad den nu ska kallas). Har ni viktgränser på Liseberg? Får du åka alla karuseller oavsett hur stor du är? (Jag väger 100 kg till 170 cm och är alltså stor)

  • Velouria
    CrazyLady skrev 2012-10-05 21:18:57 följande:

    Är det rimligt att ett barn, i detta fall min 5 åring skall betala FULLT vuxenpris??? för att han är 111 cm lång och 1 cm för lång för att betala barnpris?
    Tycker ni är oehört dåligt av er att ta betalt för barn beroende på hur långa dem är...

    SKÄMS!!! 


    Men det är väl för att han är tillräckligt lång för att kunna åka fler attraktioner än han gjort tidigare? Och då kostar det mer.
    Nästan nolltolerans
  • Anonym (:D)

    Har du några tips för nån som ska på intervju på Liseberg snart?

  • Anonym (:D)
    Anonym (:D) skrev 2016-01-25 12:31:58 följande:

    Har du några tips för nån som ska på intervju på Liseberg snart?


    Och hur ställer de sig till piercingar, annorlunda hårfärger/frisyrer osv?

    Jag har själv inget av detta som kan sätta käppar i hjulen, förutom en traguspiercing (den där lilla "flärpen" i mitten av örat). :)
  • Anonym (.)

    Hoppas du fortfarande jobbar kvar och är aktiv i tråden!

    Jag har märkt att många kompisar som har sina vänner som jobbar på Liseberg får bland annat gratis eller rabatterade snacks.

    Alldeles nyss hörde jag att en kompis till och med får gratis åkpass av sin kompis som jobbar på Liseberg.

    Hur funkar detta egentligen. Räknas det som snatteri/stöld/häleri/bedrägeri (eller annat juridisk brott) för både den som ger åkpass/snacks gratis, men också den som tar emot.


    Jag är också nyfiken hur ni på Liseberg ser på det hela. Anses det som regelbrott och kan till och med förlora sin arbete?

    Tack för svar!

  • Anonym (Tyrolen)

    Jag undrar om personalen på Tyrolen (Den där restaurangen nära flumeride) verkligen är nyktra på sina arbetspass och hur många enheter alkohol som konsumeras i snitt/enskild personal på ett normalt arbetspass där.

  • Glinda från Oz
    Anonym (.) skrev 2022-06-23 23:22:45 följande:

    Hoppas du fortfarande jobbar kvar och är aktiv i tråden!

    Jag har märkt att många kompisar som har sina vänner som jobbar på Liseberg får bland annat gratis eller rabatterade snacks.

    Alldeles nyss hörde jag att en kompis till och med får gratis åkpass av sin kompis som jobbar på Liseberg.

    Hur funkar detta egentligen. Räknas det som snatteri/stöld/häleri/bedrägeri (eller annat juridisk brott) för både den som ger åkpass/snacks gratis, men också den som tar emot.


    Jag är också nyfiken hur ni på Liseberg ser på det hela. Anses det som regelbrott och kan till och med förlora sin arbete?

    Tack för svar!


    Hur menar du? Varför skulle det vara olagligt? Det är Liseberg som ger medarbetarna ett kuvert med åkband mm varje säsong, de skulle inte ge bort gratis för att sen sparka personalen. 
  • Anonym (.)
    Glinda från Oz skrev 2022-06-23 23:59:21 följande:
    Hur menar du? Varför skulle det vara olagligt? Det är Liseberg som ger medarbetarna ett kuvert med åkband mm varje säsong, de skulle inte ge bort gratis för att sen sparka personalen. 
    Så personalen får massor av åkpass, som de får göra vad dem vill med?
  • Glinda från Oz
    Anonym (.) skrev 2022-06-24 09:46:29 följande:
    Så personalen får massor av åkpass, som de får göra vad dem vill med?
    Ja, man får ett kuvert i handen med uppmaningen att ge bort till sina vänner och familj.
  • Anonym (LiseBerg)
    Glinda från Oz skrev 2022-06-24 12:21:43 följande:
    Ja, man får ett kuvert i handen med uppmaningen att ge bort till sina vänner och familj.
    Nej, det för man inte och har inte fått på flera år. Däremot får vi rabattpriser till familj och vänner när vi jobbar. 
Svar på tråden Jag jobbar på Liseberg, fråga mig vad du vill!