• Underbar

Kan jag göra något åt min 6-veckors babys dygnsrytm?

Mitt barn är snart 6 veckor gammal och hon har vänt på dygnet fullständigt. 
    Sover hela dagarna och är vaken mellan ca 21-03 på natten!
    Detta är så oerhört påfrestande då vi också har en 2-åring, och han går upp mellan 6-7 på morgnarna.

Jag har hört att man gärna inte ska försöka göra något åt bebisens rytm utan att det oftast blir bättre senare, sen har jag även hört dom som gör allt för att bebisen ska vara vaken på dagen.

Tips tack! 

• Svar på tråden Kan jag göra något åt min 6-veckors babys dygnsrytm?
  • Natulcien

Ha mörkt, tyst och stilla på natten. Och se till att det är ljust, ljud och rörelse på dagen.

• Underbar
    Natulcien skrev 2012-10-07 19:35:58 följande:
    Ha mörkt, tyst och stilla på natten. Och se till att det är ljust, ljud och rörelse på dagen.
    Åh, det är ju precis det vi gör Obestämd. Vi har gjort så sen början men hon sover som en stock på dagen ändå.
  • älskarminfamilj
    Underbar skrev 2012-10-07 19:23:27 följande:
    Mitt barn är snart 6 veckor gammal och hon har vänt på dygnet fullständigt. 
    Sover hela dagarna och är vaken mellan ca 21-03 på natten!
    Detta är så oerhört påfrestande då vi också har en 2-åring, och han går upp mellan 6-7 på morgnarna.

Jag har hört att man gärna inte ska försöka göra något åt bebisens rytm utan att det oftast blir bättre senare, sen har jag även hört dom som gör allt för att bebisen ska vara vaken på dagen.

Tips tack! 

När min dotter var liten så vände hon oxå på dygnet, hon var runt två månader då.
    Hon sov "natt" mellan ca 05.00  -  13-14.00.
    Jag började ställa klockan vid 12 och skramlade lite extra med disken tex så hon vaknade.
    Trappade ner gradvis tills vi vänt tillbaka på dygnet igen.

Jobbigt var det, men de gick. Hoppas ni får tillbaka rutinerna snart, kramar till dej.
  • Underbar
    älskarminfamilj skrev 2012-10-07 19:45:22 följande:

När min dotter var liten så vände hon oxå på dygnet, hon var runt två månader då.
    Hon sov "natt" mellan ca 05.00  -  13-14.00.
    Jag började ställa klockan vid 12 och skramlade lite extra med disken tex så hon vaknade.
    Trappade ner gradvis tills vi vänt tillbaka på dygnet igen.

Jobbigt var det, men de gick. Hoppas ni får tillbaka rutinerna snart, kramar till dej.
    Aha, det kan ju vara värt att testa .
    Men vet någon om det är okej att "störa" deras rutin? Hjärnan ska ju utvecklas genom sömn osv. 
Svar på tråden Kan jag göra något åt min 6-veckors babys dygnsrytm?