• Anonym (blir så trött)

brutna överenskommelser

Vi har för bara några veckor sen varit på familjerätten och haft samarbetssamtal, där kom vi överens om att dela på ytterkläder och barnets fritidsintressen.. 
    Förra veckan skulle barnet börja i hockeyskola och eftersom hans bror fick full hockeyutrustning då han började så sa jag till pappan att jag tyckte att även den lilla sonen skulle få det, jag räknade upp vad som isf skulle köpas, bad honom ordna det under sin vecka då det är enklare att göra då barnet är med, men han hann inte, så jag åkte och köpte det vi hade haft kontakt om att köpa.. meddelade sedan honom att det var köpt och vad det kostade och hur mkt jag ville att han skulle sätta in på mitt konto.. men då gjorde han en helomvändning och skulle inte alls dela på utrustningen eftersom han ansåg att det var för dyrt och onödigt med hela utrustningen så han skulle ordna en egen utrustning, Detta resulterade även i att han (igen) har börjat använda uttrycket "pappakläder" om ytterkläderna barnet har hos honom, stövlarna barnet hade på sig när han kom hem till mig plockades med hem till pappan igen. 

För mig personligen så är detta inget stort problem, men jag tycker sonen ska slippa byta "identitet" när han byter hem... 

Några pengar för själva hockeyskolan har jag inte heller sett till och trots att jag skickat sms med en hel del viktiga frågor gällande barnet så får jag inga svar...  (även detta var en överenskommelse vi hade, att han skulle svara på mina sms) 

• Svar på tråden brutna överenskommelser
  • MammaSandra01

Dags att kontakta familjerätten igen?
    Tycker det är sjukt tråkigt och ledsamt att en vuxen människa kan bete sej så och bryta mot överönskommelser!
    Hoppas barnen inte märker av att ni inte drar jämt...
    Hoppas det löser sej för dej!

• Anonym (blir så trött)
    MammaSandra01 skrev 2012-10-07 21:10:14 följande:
    Dags att kontakta familjerätten igen?
    Tycker det är sjukt tråkigt och ledsamt att en vuxen människa kan bete sej så och bryta mot överönskommelser!
    Hoppas barnen inte märker av att ni inte drar jämt...
    Hoppas det löser sej för dej!
    Tack för ditt svar! 
    Ja tyvärr känns det som att det inte finns så mkt annat att göra, frågan är om han ens kommer att komma dit, han är ju uppenbarligen inte intresserad av att få det att fungera :(
    Barnet börjar nog vara mer medvetet än vi kan föreställa oss..

Svar på tråden brutna överenskommelser