• MissLynx

Endometrios bloggar

Hej, jag har precis startat en blogg som bl.a. handlar om endometrios, hur det är att vara ung & sjuk och om samhället i allmänhet. Lite allt möjligt alltså, men den "röda tråden" är sjukdom och det kommer handla mycket om vardagen med kronisk smärta och hur mycket det kan påverka vardagslivet. 

Ni får gärna följa den om ni har intresse eller tipsa andra som kanske har endometrios om denna blogg.
    Bloggadressen är misslynxxx.blogspot.se/ 

Jag kommer ta upp sjukdomshistorian mer framöver, och detta kommer inte enbart bli en sjukdomsblogg men en stor del kommer handla om det. Detta är personliga erfarenheter/åsikter och inte några expertutlåtanden. Jag utgår från mig själv och eget material och de upplevelser jag stött på inom vården.

Ni får gärna kommentera på bloggen om det är något ni undrar över.  

Länka gärna era egna bloggar om endometrios om ni har en!  

• Svar på tråden Endometrios bloggar
  • AngelicaLejdeby

Jag har precis blivit diagnoserad med endometrios och beslutat mig för att starta en blogg. Där skriver jag om mitt liv med endometrios. Hur det är att nästan aldrig bli trodd av läkare och hur endometriosen påverkar mitt liv. Det är svårt att vara ung och sjuk. Man måste vara väldigt tuff mot läkarna eller ha någon som kan stötta en i det. Det är något jag många gånger har märkt.

Jag startade bloggen för att jag vill hjälpa andra i samma situation, men också för att få skriva av mig. Ni får gärna kika in på min blogg: http://angelicalejdeby.blogspot.se/

Svar på tråden Endometrios bloggar