• Anonym (Barnfri)

    Jag är barnfri -fråga vad ni vill

    30 årig kvinna och lyckligt barnfri. Finner du det provocerande? Varför?

  • Svar på tråden Jag är barnfri -fråga vad ni vill
  • Linnéa S

    Varför skulle det vara provocerande? Jag skulle nog säga att de flesta 30 åringar i storstäderna är lyckligt barnfria eftersom åldern på förstföderskor ligger runt 35 år. 

  • Anonym (Barnfri)
    Linnéa S skrev 2012-10-09 10:54:07 följande:
    Varför skulle det vara provocerande? Jag skulle nog säga att de flesta 30 åringar i storstäderna är lyckligt barnfria eftersom åldern på förstföderskor ligger runt 35 år. 
    Fast nu är jag inte barnfri for stunden utan valt ett liv utan barn. Av någon anledning är det många som finner det provocerande (mammor, dvs.)
  • SuzR

    Tycker inte det är provocerande, tvärtom är det nästan 'tur' att inte alla vill ha barn med tanke på hur överbefolkade vi är i världen.

  • Anonym (Egoistiskt?)
    SuzR skrev 2012-10-09 11:31:29 följande:

    Tycker inte det är provocerande, tvärtom är det nästan 'tur' att inte alla vill ha barn med tanke på hur överbefolkade vi är i världen.


    Ja så kan man tänka betraktas det av samhället som något egoistiskt när en kvinna inte vill ha barn?
  • Anonym (K)

    Ser det inte som ett dugg provocerande. Själv har jag skaffat alldeles för många barn för att ses som klimatsmart så är bara tacksam att det finns folk som du :) så det jämnar ut sig lite. Så är du provocerande, vad är då jag?

    Kan absolut förstå att man vill leva fri utan barn. Även om jag själv aldrig i livet skulle vilja det då lyckan att få bli förälder är det absolut största i livet. För mig.

  • Anonym (U)
    Anonym (Barnfri) skrev 2012-10-09 10:59:46 följande:

    Fast nu är jag inte barnfri for stunden utan valt ett liv utan barn. Av någon anledning är det många som finner det provocerande (mammor, dvs.)


    Varför skulle det vara provocerade?

    Vissa skaffar barn senare . Vissa skaffar aldrig barn.
Svar på tråden Jag är barnfri -fråga vad ni vill