• Solen11

Miami Beach i januari med 16 månaders - önskar tips på restauranger, shopping och utflykter!!

Hej!
    Har precis bokat en 10 dagars resa till Miami Beach i januari 2013. Vi skall bo på Tradewinds  Apartment hotel som ligger på Pine Tree uppe vid 23th street.
    Är det någon som varit där och kanske t o m bott på hotellet?
    Annars önskas gärna tips på trevliga restauranger, shoppingområden och andra aktiviteter som kan passa när man har en liten tjej med sig som mest sitter i vagnen men säkert har börjar gå vid den tiden och säkert vill tulta runt en del.
    I stället för att hyra bil så kan vi tänka oss att åka på ngn arrangerad utflykt/sightseeing. Ngn som vet om det funkar med barnvagnsbarn och kan tipsa om ngn bra tur?
    I övrigt vill vi shoppa kläder till oss + barnkläder, skor, smink etc. Vart gör man det bäst och närmast?
    Ser fram emot massa härliga tips! :)
    Tack på förhand!!
    Jenny 

• Svar på tråden Miami Beach i januari med 16 månaders - önskar tips på restauranger, shopping och utflykter!!
  • NHult

Sawgrass Mills Floridas shopping mecka

Bloggar lite här på FL <3
  • Solen11

Hur lång tid tar det att åka dit från där vi bor? Och hur tar man sig smidigast dit? Vad kan taxi kosta cirka..?

• NHult
    Solen11 skrev 2012-10-10 11:28:02 följande:
    Hur lång tid tar det att åka dit från där vi bor? Och hur tar man sig smidigast dit? Vad kan taxi kosta cirka..?

Du åker nog dit på en timme,
    men varför inte hyra bil, det är billigt både att hyra och att tanka.
    finns mkt trevliga utflyktsmål, men USA är ett billand.

Du lär hitta både mat och shopping i ditt närområde, men åker man så långt så är det ju trevligt att göra lite utflykter och då är bil att föredra.     
    Bloggar lite här på FL <3
  • Solen11

evaoreagon: jo då, jag har redan lustläst Tripadvisor och andra recensioner...men alltid kul att höra ytterligare kommentarer.
    Jo att det finns shopping och mat att hitta i närområdet förstår jag, det var mera om det fanns specifika restaurangtips om ngn varit där nyligen (typ bästa köttet, urmysig innergård, smarrig pasta..) eller om det fanns ngt nyöppnat shoppingmall som man inte får missa osv.

• Kamillan

Åhhhh vad avis jag blir!!! Vi var där i maj med mina barn 14 år och 20 månader..... Älskar Miami beach o planerar redan att åka dit igen!! Jag tyckte dock inte alls om sawgrass molls, vi hyrde bil o körde dit o nej....det gör vi inte nästa gång... Fanns mycket nere i Miami beach att handla.... Åk duckboats!!!! Så jäklats bra!!! Ät på naked pizza, så gott!!!gå på macys!! Fan vad jag vill dit igen!!

• evaoregon

Jag rekommendera er också att hyra bil.  Hur kommer ni att ta er ifrån flygplatsen till hotellet med barnet?  Bilbarnstolar brukar inte finnas i taxibilar.  

• Solen11

Hotellet erbjuder free airport shuttle via southbeachgroup.com. Behöver bara kolla att det är ok att Maja sitter i knät. Så har vi gjort på de andra resor vi hittills gjort med henne till andra länder.

En av anledningarna till att vi valde detta resmål är att det är gångavstånd till mycket. 5 min promenad till stranden, 15 min till Lincoln Road som skall ha bra shopping(?) + 10 min till så är man på Ocean Drive.

Vi kommer säkert göra om denna resa när lillan är några år äldre och uppskattar nöjesparkerna i Florida, och då blir det hyra bil såklart!! En längre tid i bil med henne nu är ingen hit.
    Denna resa är mer för att strosa längs stranden, sitta och kolla på folk, käka och dricka gott, shoppa och hänga lite vid hotellpoolen. 
    Jag har varit här -99  tror jag det var och besökte då Sawgrass, tycker då inte det var ngt att ha, då verkar det vara samma nu för tiden.

Kamillan: Lincoln road verkar ju ha bra shopping!? såg att de har GAP, Sephora, Victorias Secret etc och inte bara svindyra märken.. Är det den gatan som gäller i första hand eller har du andra bra tips?

Jag googlade på Duckboats, det verkar både vara båtutflykt och busstur - såg ju superkul ut! Kunde man ha med barnvagn på den?
    Hade ni med er en sulky till er 20 månaders eller ''vanlig'' vagn. Vi har en Bugaboo och tänkte ta med den då hon sover bra i den vagnen.. funderade på att köpa en mindre sittvagn tills dess men tror vi kör på denna då den ju är ganska liten ändå när man fäller ihop den..

Ja åh vad jag längtar nu!! tar gärna emot mer tips!! :)

• Dixie
    Solen11 skrev 2012-10-11 08:37:29 följande:
    Jag googlade på Duckboats, det verkar både vara båtutflykt och busstur - såg ju superkul ut! Kunde man ha med barnvagn på den?
    Hade ni med er en sulky till er 20 månaders eller ''vanlig'' vagn. Vi har en Bugaboo och tänkte ta med den då hon sover bra i den vagnen.. funderade på att köpa en mindre sittvagn tills dess men tror vi kör på denna då den ju är ganska liten ändå när man fäller ihop den..

Ja åh vad jag längtar nu!! tar gärna emot mer tips!! :)

Jag skulle också rekommendera ducktours  - det var mycket kul, när vi var där hade vi med en 1,5 åring och en 3,5 åring - vi hade inte med vagnen dit, utan använde bärsele - tror inte då kan ta med vagnen ombord. 

trevlig resa! 
  • Kamillan

Lincon road är underbart att gå på!! Fik, restauranger o affärer!! Vi hade inte med vagnen på duck boaten men kunde lämna den där vi köpte biljetter..... Rekommenderar er verkligen att göra det!!! Vi hyrde även en bil o var några dagar i Orlando, där har de ju alla parker o en underbar outlet, men det kan ni ju göra när ni kommer ner nästa gång.. Ni kommer att få det underbart!! Vi köpte en billig kombivagn på blocket för 300 som vi hade med för att inte riskera att vår andra blev förstörd, det kan jag rekommendera då de inte hanterar bagaget jätte bra.....

• Solen11

Perfekt att man kan lämna vagnen innan turen. Antar att den utgår ifrån där man köper biljetter och att man lämnar vagnen inne på ngt kontor då eller? Japp precis, Orlando med alla parker får bli om några år :)

• Kamillan

Ja du lämnar i på kontoret i anslutning där bussen avgår.... Vi tog en shuffle mellan flyget till hotellet o fick ha Frank i knät o det var inga problem!! Ha en underbar resa!! Vi åker dit i nov nästa år igen!!!

• Kamillan

Måste höra hur det gick på er resa?? Vet att det var ett tag sedan men var det bra?? Hade ni fint väder där i januari?? Vi tänkte åka dit igen i år men vi ska få barn om 24 dagar så det får bli nästa år.....i år tarvlig en vecka i Grekland istället.... Men älskar Miami!!

Svar på tråden Miami Beach i januari med 16 månaders - önskar tips på restauranger, shopping och utflykter!!