• Gadget

Barnvagn på Arlanda, flygbolagets regler eller flygplatsens?

Jag ska flyga mellan Stockholm och Frankfurt ToR och har bokat via Lufthansa. Hos Lufthansa heter det att barnvagnen inte behöver checkas in utan kan tas med till gaten. Men jag är lite orolig att man på Arlanda ändå vill att den ska checkas in? 
    Jag vet att om man läser på SAS regler så heter det att vagnen går som specialbaggage och ska checkas in.

Min son är bara 3 månader vid resan och gillar inte bärsjal/-sele så jag vill hemskt gärna få med mig vagnen ända till gaten, särskilt då jag kommer flyga själv med honom.

Är det någon som vet om det är flygbolagets regler eller flygplatsens som gäller?  

• Svar på tråden Barnvagn på Arlanda, flygbolagets regler eller flygplatsens?
  • Tow2Mater

Ja, vid Arlanda går vagnen alltid som specialbaggage och ska checkas in. Det är Arlandas regler som gäller.

• Gadget

Det var det jag misstänkte. Kan inte minnas att jag någonsin sett en barnvagn efter säkerhetskontrollen på Arlanda. Men dumt att de inte skriver i sin info om barnvagn att det är flygplatsens regler som gäller och inte bolagets.

• js4

man kan låna en vagn och köra fram till gaten..det gjorde vi nu i sep. på Arlanda :)

• mia maria
    js4 skrev 2012-10-10 20:55:50 följande:
    man kan låna en vagn och köra fram till gaten..det gjorde vi nu i sep. på Arlanda :)
    Lånevagnarna är väl dock endast sulkys, dvs för äldre barn!? 
  • hannis

Bärsele är ju superbare när man flyger! Har du provat?

• Gadget

Bärsjal har jag provat och av någon anledning gillar han den inte. Skulle vilja köpa en bra sele men det har inte blivit av då jag inte vill slänga pengarna i sjön ifall han inte heller gillar den. Skulle helst låna någons först och det har inte blivit av.

Svar på tråden Barnvagn på Arlanda, flygbolagets regler eller flygplatsens?