Inte mitt biologiska barn men han vill bo hos mig!!!
Vet inte ens hur jag ska börja, men denna sida har alltid kunnat hjälpa mig med svar på svåra frågor. Antagligen kommer ingen ha haft en liknande situation! Men men.....
För ca 3 år sedan blev min dotter kompis med en kille som förlorat sin mamma i en olycka några år tidigare. Pojken började vara hos oss mer och mer.... efter ett tag började han kalla mig för mamma. (han sa att han gråtit efter en mamma och bett till gud varje kväll om det, men nu behövde han det inte mer för han hade fått mig). Jag pratade med den biologiska pappan om detta och han gick med på att pojken skulle kalla mig det. sedan "eskalerade" detta och pojken drog sig mer och mer till min familj...... redan "första sommaren" lät den biologiska pappan pojken vara hos min familje HELA sommaren (killen då 13 år). sedan var han hos mig alla lov och varannan helg. Han har eget rum och kallar mig och min man för mamma och pappa! Han har dåliga hemförhållanden i pappans hem, kommer INTE överens med pappans fru. Pappan och jag har haft kontakt hela tiden, och jag har inte gjort nÅGONTING utan att prata med pappan först. Pojken åker med oss på fjällsemestrar, utomlandssemestrar osv.
Nu har det gått så långt att pojken vill bo hos mig, det började med att pojken ville gå i gymnasiumet (nästa år) och då bo hos mig! Detta har gjort att den biologiska pappan slagit helt backut!! Pojken (nu 15år) har tagit kontakt med kuratorn och förklarat allt om hur han har det hos sin pappa och hur han har det hos oss osv. Kuratorn har i sin tur anmält detta till socialen och pappan och pojken ska dit på möte!
Pappan har nu förbjudit pojken att kontakta mig!? (han ska alltså förlora en mamma till!! Han skriker, skanckar skit och kallar MIG massa saker och säger att jag hjärntvättat pojken (hur??? kan man ju undra) Han hotar pojken men att om han kontaktar mig igen kommer det bli mycket synd om honom?! pojken ringer och gråter och vill bara komma hem, han messar ofta att han saknar sin familj och att han bara vill få komma hem! Han har under dessa 3 år förbättrat sina betyg mycket, och blivit mycket bättre i skolan osv, säger lärarna också.
dettta är bara en bråkdel av allt men har ni frågor så ställ dom gärna :) behöver stöd.....
Hur stor möjlighet tror ni att det är att pojken får hjälp av socialen, så han får bo här hos mig! Har någon varit med om något liknande?
hoppas på stöd / M