Lite tankar om hur det blir när skrutten kommit!
Jag sitter här och funderar lite på hur det kan tänkas bli efter förlossningen. Jag älskar både mamma och min svärmor väldigt mycket. Men jag vet också att de två är grymt olika. Svärmor har redan börjat köpa saker till bebis (lite leksaker som den kan ha hemma hos henne bla) det är inte jättemycket men har en känsla av att det kommer bli väldigt mycket både innan och efter att bebis kommit till världen!
Min mamma är av den åsikten att hon inte kommer köpa något förrän innan bebis kommit, då vet man vad det är för kön m.m.
Jag vet att bebis kommer bli lika mycket älskad av både sin farmor och mormor men funderar på hur det kan bli med leksaker, kläder m.m från just farmors sida. Har ni haft det problemet och hur har ni tacklat det?
Jag är uppvuxen med inte överdrivet mycket leksaker och mycket kärlek. Vi har även blivit uppfostrade med att hjälpa till hemma med städ, tvätt osv. Min sambo däremot är mer "bortskämd", aldrig behövt göra något hemma (i princip), fått rätt mycket grejer osv.
Detta är som sagt bara tankar som jag funderar på nu. Antagligen inte något att lägga jättemycket energi på men frågan kvarstår: hur gjorde ni i en sådan här situation där ena "sidan" köpte väldigt mycket saker till barnet medan den andra inte gjorde det?