sexlivet över?
Hej!
Jag är en kvinna på 42 år som har bott tillsammans med min man i 22 år, vi har två små barn. Har inga ekonomiska bekymmer, bråkar aldrig, min man är mycket engagerad i barnen, huset och hemmet. Atså frid o fröjd. Men har vi har inte haft sex på över två år nu. När jag tänker tillbaks har han aldri riktig varit lika intreserad av sex som de killar jag var tillsammans med innan. Men var de första 10 åren inget jag var missnöyd med. Vi har haft ett jättebra förhållande. problemen började när vi bestämde att vi ville ha barn. Då blev det myckeet tydligt att vi inte hade sex ofta. Inte varje månad. Något som resulterte i att jag inte blev gravid före efter två år. När jag äntligen blev gravid hade vi inte sex under hela graviditeten. Och inte heller första året efter. Så ville jag ha ett barn till, och nu fick vi ha "tvångs sex" vid varje ägglossning. Dvs, jag fick forföra, böna och be, och ofte gråta för att han inte visade någon intresse. Efter 2,5 år blev jag gravid. Inte heller under denna graviditeten hade vi sex. Efter barnet var födt, och ännu något år passerat kände jag en stor saknad efter att ha en kärlekspartner. Vi hade tidigare alltid haft myket närhet. Men nu var oxå detta borta. Jag har sista åren alltid varit den som tar första steget till en kram. Några år hade vi sex en till två gånger i året, men nu är det helt över. Jag har gett upp! Jag har frågat många många gånger om om något är fel, något han säger det inte är. Han vill visst ha sex! Och ja om jag ber, t.ex ligger i sängen och ber han komma in och säger Skall vi ha sex? Har det blivit av. Men det har jag slutat med. I alla alla år har jag haft lust till min man, men nu är det över. Jag känner mig helt sexuellt tom när det gäller honnom. Jag VILL ha en man som VILL ha mig sexuellt och visar detta. Funderar så klart över om jag måste skiljas. Men tycker det är så fruktansvärt sorgligt. Han är en fantastisk fin person. Var börjar jag? Kan familjerådgivning hjälpa när problemet är sex? Kan man leva utan sex? Jag tycker själv att mitt liv saknar en närhet med en partner.
Kan tillägga att han är frisk och inte homosexuell. Ingen har gått upp i vikt eller liknande. Han tycker för övrig att jag är snygg och sexy, säger sånna saker som; du har helt fantastiska bröst! Så ja...ett mysterium. Kan man få i gång ett sexliv efter så många år?