• Anonym (desperat)

Snälla hjälp

Just nu står jag på gatan med mitt nyfödda barn. 

Socialen sa till mig att dom inte kan hjälpa mig med lägenhet då jag kan bo hos min mamma som bor i en 3a med mina 2 småsyskon. Men jag kan inte bo där då det är förtrångt.

Jag och mitt barns pappa gick isär när jag var gravid i 6 månaden och han skiter fullständigt i oss.

Jag är 23 år gammal..

Och jag har hört att det är lag på att socialen ska hjälpa dom som är i behov.
    Är det någon som vet vilken paragraf?
    Någon som kan ge tips på hur jag ska gå tillväga?
    Snälla hjälp. Och snälla döm mig inte, jag vill verkligen mitt barns bästa! 

• Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (desperat)

Sov 3 nätter utanför socialhuset förra veckan och fick fortfarande ingen hjälp men kan alltid prova att ringa nu också

• IsadorasMamma

Frågan är väl om dett händer just nu!
    Om du är utomhus just nu!?
    Om din mamma kastat ut dig just nu!?

Isf- har du några pengar?
    Har du ringt socialjouren?

I annat fall om ni iaf inte fryser just nu, är inomhus tills imorgon.
    Då går du rakt in på soc, säger att du inte har någonstans att ta vägen och går inte därifrån.

• Anonym

Du vet att finns något som heter hotell och vandrarhem?!

• IsadorasMamma
    Anonym (desperat) skrev 2012-10-11 01:47:41 följande:
    Sov 3 nätter utanför socialhuset förra veckan och fick fortfarande ingen hjälp men kan alltid prova att ringa nu också
    Det har jag mycket svårt att tänka mig att du och ditt barn fått göra med deras vetskap.
  • Anonym
    Anonym (desperat) skrev 2012-10-11 01:47:41 följande:
    Ringde du jouren? Var barnet med?
  • Anonym (desperat)

Alla som misstror mig behöver inte svara. Varför skulle jag ljuga? 
    Ja barnet var med mig när jag sov utanför socialhuset.
    Och hotell och vandrarhem har jag inte råd med varje natt.

• Ebba Caroline

Vad har du själv gjort för att hitta boende?

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym
    Anonym (desperat) skrev 2012-10-11 01:54:58 följande:
    Alla som misstror mig behöver inte svara. Varför skulle jag ljuga? 
    Ja barnet var med mig när jag sov utanför socialhuset.
    Och hotell och vandrarhem har jag inte råd med varje natt.

Ingen misstror dig. Är det kallt?`I vilken stad är du?

Har du ringt jouren?
  • Batte

Skitsnack. Du kan knacka på vilken dörr som helst med ett spädbarn. Alla lär ta hand om dej och ditt barn.

Enda direkta problemet jag kan se är att du har svårt att ta kontakt - men för barnets skull gör det nu! 

• Anonym (s)

Men gud så hemskt! Var är du nu? Har du ingen kompis du kan ringa och bara stanna hos över natten?? Jag har en kompis som jobbar på ett socialkontor..dock inte i sthlm men om det är ngt du behöver fråga kankse jag/hon..kan hjälpa dig.

Om inte min syrra var sjuk (alltså inte en liten förkylning utan större problem) så hade du fått bott hos mig...ja vi bor lite trångbodda här men vad gör det! 

Det kanske är så få som svarat för att du skriver mitt i natten men hoppas att det är fler som svarar imorgon för det finns massor av människor som både har plats och råd att ta emot ngn...speciellt när du står där ensam som nybliven mamma!

• Anonym (Ingen vits)

Ingen vits sova utanflr soc de har ju ingen där nattetid men ta rätt på var någon av de styrande bor och sov utanför dem om du vill statuera exempel? Du bor i huvudstaden så då borde det bästa vara att sova utanför riksdagen eller regeringens lokaler?? (Fast jag tycker inte du ska sova ute hursomhelst!)

Frälsningsarmén eller annan frikyrka hjälper dig! Eller svenska kyrkan! Jag hade gått dit iallafall.

Har du inget bistånd fr soc? Pengar? Vart går pengarna om de är slut? Barnet måste få en trygg plats!
    Ring socialchefen. Om inte den/de lyssnar gå vidare uppåt.  

• Anonym (s)

Uppdatering??
    Vad har hänt?? 

• heine

Kan rekommendera kyrkorna det brukar hjälpa till i dessa fall...lycka till

Svar på tråden Snälla hjälp