• Antemon

Kajsa eller Emma?

Vår flicka är snart tre månader och det börjar bli dags att bestämma sig på riktigt. För mig har Kajsa hela tiden legat mig varmt om hjärtat och vi hade i princip bestämt oss (till slut...) och det är vad vi kallar henne.  Nu i sista sekund dök namnet Emma upp igen... (Mitt X systerdotter hette Kajsa och liiite konstigt känns kanske den grejen. Men, jag antar att det inte kommer kännas så om vi väl bestämmer oss för Kajsa).

Nu är jag nyfiken på vilket namn ni föredrar? Kajsa eller Emma???

//Beslutsångest in i det sista...

• Svar på tråden Kajsa eller Emma?
  • emma enhörning

Emma ;)
    Den Kajsa jag känner har avskytt det hela sitt lic för att det rimmar på bajsa! Självklart gör inte alla det dock...

• Dixie

Emma! Jag hade undvikit Kajsa pga att det rimmar på bajsa.............

• alvisen

Men Emma är ju så OTROLIGT vanligt... :S Jag skulle inte ge mitt barn ett så vanligt namn. Sen är ju iofs Kajsa också rätt vanligt, men av de två - helt klart Kajsa.

Let them have their world - we'll create our own.
  • FruSen

Jag röstar på Emma, det tycker jag är allra finast! Men det kan ju bero på att jag har en dotter med det namnet

Jag struntar blankt i att det är vanligt, hon är den enda Emma på förskolan hennes trots att det går över 30 barn där. Alla vet hur namnet ska stavas och ingen säger fel
    Jag har själv ett mindre vanligt namn och ingen kan stava det. Blev retad för det i skolan (trots att det inte rimmade på något). Jag har alltid tyckt det varit irriterande att alla alltid stavade fel och övervägde starkt i tonåren att byta förnamn.

• Emeli
    Emma! Det är visserligen vanligt, men det har ju blivit det av en anledning: det är ett vackert och trevligt namn som många tycker om. Det är lätt att uttala, lätt att stava till, gångbart internationellt och det rimmar inte på något som man kan bli retad för.

Flickor som heter Maja och Kajsa riskerar tyvärr att bli utsatta.
Svar på tråden Kajsa eller Emma?