• Tullipan

Högstadium & Gymnasie på samma område, nån som har det så?

Kommunen håller på med ett förslag vilket går ut på att en av högstadieskolorna kommer flytta till lokaler i anknytning till kommunens gymnasium.

De kommer dela matsal & högstadieeleverna kommer ha estetisk verksamhet i en annan lokal än den byggnad som ska bli nya skolan.

Nån som har gått så, har barn som går så eller finns det såna skolor i er kommun?
    Hur fungerar det?
    Fördelar / nackdelar?

• Svar på tråden Högstadium & Gymnasie på samma område, nån som har det så?
  • Hannah76

Min dotter har precis börjat sexan i en skola som är 6-9 och gymnasium. Hela området var tidigare ett gymnasium  Har hittills inte märkt något negativt. Men det är stor skillnad, för tidigare gick hon i en väldigt liten skola (två eller en klass/klasser i varje årskull 0-5)

• Tullipan

Ungefär som förändringen blir här. Vilken kommun? Vill du inte skriva får du gärna inboxa det. Jag är mycket nyfiken på hur såna skolor fungerar IRL då det blev massa protester här för detta.
    Jag tror själv det kommer  funka fint, men vill ändå ha lite mer från andra kommuner.  :)

• Hannah76
    Tullipan skrev 2012-10-11 12:21:59 följande:
    Ungefär som förändringen blir här. Vilken kommun? Vill du inte skriva får du gärna inboxa det. Jag är mycket nyfiken på hur såna skolor fungerar IRL då det blev massa protester här för detta.
    Jag tror själv det kommer  funka fint, men vill ändå ha lite mer från andra kommuner.  :)

Bor i Västerås.
Svar på tråden Högstadium & Gymnasie på samma område, nån som har det så?