• STJ

någon mer med 8-9 månaders som tar utveckling med ro?

Vår minsting sitter inte än, även om vi pallar upp med kuddar runt om. Hon har precis börjat kunna sitta en hel måltid i sin matstol med kudde bakom ryggen. 

Kan lyfta huvud och överkropp i magläge och gör lite "simmtag" med benen, men ljusår från att krypa. 

Fler med 9 månaders som inte springer, klappar händer och säger tack tack?      

• Svar på tråden någon mer med 8-9 månaders som tar utveckling med ro?
  • jordgubbe0812

Delvis. Min son har inte läst instruktionsboken att barn vid den åldern ska jollra da-da-da. Han låter mycket men det är mest pruttljud med läpparna.
    Han klappar inte heller händerna (det behöver man väl inte kunna förrän vid 12 månader?) men är bra med grovmotoriskt. Kryper och reser sig mot saker. 

• SophiaI

Vid den åldern kunde min dotter iofs sitta men inte mycket mer. Åla började hon göra vid 10 månader, som snabbt blev till rumphasande. Hon började gå när hon var 17 månader.

Hon kunde inte heller sätta sig upp eller ställa sig upp förrän hon var över ett år. Eller rättare sagt, hon var inte intresserad av att stå upp!

Nu är hon 19 månader och SPRINGER omkring. Trodde jag aldrig hehe.

• Bebisnummertvå

mina tjejer sitter( vickar omkull ibland) ålar bakåt (sakta & lite) rullar runt från mage till rygg o rygg till mage, säger bababa... men inte nå tecken på att dom ska börja krypa... eller resa sig mot möbler... det kommer väl... o när den dagen kommit önskar jag väl att dom bara låg stilla ;)

Svar på tråden någon mer med 8-9 månaders som tar utveckling med ro?