• Jusefiine

Pergotime fråga! :-/

Hejsan! Jag har precis ätit min första kur pergotime, på cd 13 hade jag 2st blåsor på 14mm. Min gyn trodde att jag skulle få ägglossning om ca 3 dagar, på cd 16 fick jag en glad gubbe på ägglossningstestet! :) Dagen efter hade jag smärtor på höger äggstock så allt fungerade som det skulle, förutom att jag inte fick dem här typiska ägglossnings flytningarna?! Kan jag ha fått ägglossning i alla fall, eller har det inte fungerat på mig? :( Någon klok människa som vet? :-/

• Svar på tråden Pergotime fråga! :-/
  • SeZret

jag åt pergotime i 3 omgångar, första omgången med ett piller om dagen och då funkade det inte alls. men andra omgången med 2 piller så påstod dem att jag skulle få ägglossning 4 dagar senare och att min vänstra äggstock hade reagerat. dock kände jag ingenting, fick inga flytningar och inte heller någon mens efter att ha tagit negativt test. Så jag antar att dem helt enkelt tog fel då. sista omgången tog jag 3 piller, max dos, som inte heller funkade. nu har jag lyckats blivit gravid på första IVF försöket och väntar lill*n i juni. :3 hoppas det funkade för dig och att du fått ÄL, jag hade inga smärtor heller så. håller tummarna!

• Jusefiine

Hej! Tack för att du tog dig tid att svara :) Det vore ju så typiskt om det inte funkat, håller fortfarande hoppet på att clearblue testet hade rätt och att jag fick ägglossning. Men det finns ju alltid detta tvivel i bakhuvudet :( Vad härligt att du blivit gravid, grattis!! :)

• Snobbs

Jag åt pergotime.
    Jag hade inga ägglossningsflytningar eller känningar.
    Jag blev/är gravid.
    Lycka till!

• Jusefiine

Tack Snobbs för att du ger mig hopp! Grattis till graviditeten! :)

• TKlara

Hej! jag börjat med min 6 kur pergotime. Nytt år, nytt hopp! Lycka till alla som försöker bli gravid!

Svar på tråden Pergotime fråga! :-/