• Anonym (Olycklig)

Hur hitta kåtheten igen

Jag och min man har varit tillsammans i 12 år, vi har alltid haft det väldigt bra på alla sätt och vis. Både känslomässigt och sexuellt. Men nu har vi hamnat i en svacka jag inte känner igen. Sexet är förskräckligt tråkigt, det blir inte så ofta (en gång i veckan) och jag känner inget pirr. Jag blir kåt rent intellektuellt, dvs i huvudet men kroppen är ganska likgiltig. Detta gäller även om jag försöker stimulera mig på andra sätt, visuellt eller typ att läsa något med snusk eller typ när jag onanerar. Jag blir blöt så fysiskt är det inga problem. Jag blir bara inte så där kåt som jag önskar jag blev. Det är så trist!! Vad kan man göra. Är jag dömd till ett liv utan att känna mig kåt eller vadå grejen. Jag är 36 år om det är intressant.

• Svar på tråden Hur hitta kåtheten igen
  • Carrameana

Jag tror du behöver vara lite snällare mot dig själv och att du ska försöka att inte bygga upp oro och ångest kring det här. Svackor råkar alla ut för någon gång.

Din beskrivning av problemet är lite förvirrande. Först skriver du att tankarna hänger med, men kroppen är likgiltig och därefter att fysiskt är det inget problem, men du blir inte så kåt som du önskar. Jag tolkar det som att båda sakerna händer, och att det beror lite på situation.

Kan du ha hamnat i ett läge där sex och upphetsning av någon anledning känns kravfyllt och inte längre belönande, eller givande? Behöver du nya/andra utmaningar på det sexuella området för att det ska kännas roligare? Skulle du vilja ha mer sensuell och sexuell stimulans eller kanske mindre/ingen alls under en (begränsad och gemensamt överenskommen) tid?

Fundera igenom det hela för dig själv och försök reda ut som händer i tankarna i situationer som du skulle önska var upphetsande. Och diskutera med din partner. Försök hålla diskussionen öppen, nyfiken, undersökande och problemlösande. Och ha samma attityd i samtalet med dig själv, om du förstår vad jag menar.

• skoladan

Men kan man inte bara acceptera det som det är? Om man inte är kåt så är man inte. Det är väl som med andra saker man inte känner behov av, behöver man det inte så behöver man det inte. Varför saknar man behovet?? På nåt sätt är det väl skönt att inte känna behov?!  Kan man inte vara tillfreds med att inte känna behov?

Men det är klart om Du är gift och maken vill eller om Du skulle vilja ha flera barn, då är det bra att känna behov.

Jag vet inte om man kan göra den jämförelse jag nu tänker göra: Jag känner aldrig nåt behov att gå ut i affärer och shoppa. Jag vet att andra tycker det är roligt. För mig är det helt likgiltigt och till och med tråkigt. Borde jag sakna lusten att shoppa? Är det ett bekymmer att jag inte har behov att gå på shoppingrondor? Jämförelsen kanske haltar , men..........

• Anonym (Olycklig)
    Carrameana skrev 2012-10-12 11:36:26 följande:
    Jag tror du behöver vara lite snällare mot dig själv och att du ska försöka att inte bygga upp oro och ångest kring det här. Svackor råkar alla ut för någon gång.

Din beskrivning av problemet är lite förvirrande. Först skriver du att tankarna hänger med, men kroppen är likgiltig och därefter att fysiskt är det inget problem, men du blir inte så kåt som du önskar. Jag tolkar det som att båda sakerna händer, och att det beror lite på situation.

Kan du ha hamnat i ett läge där sex och upphetsning av någon anledning känns kravfyllt och inte längre belönande, eller givande? Behöver du nya/andra utmaningar på det sexuella området för att det ska kännas roligare? Skulle du vilja ha mer sensuell och sexuell stimulans eller kanske mindre/ingen alls under en (begränsad och gemensamt överenskommen) tid?

Fundera igenom det hela för dig själv och försök reda ut som händer i tankarna i situationer som du skulle önska var upphetsande. Och diskutera med din partner. Försök hålla diskussionen öppen, nyfiken, undersökande och problemlösande. Och ha samma attityd i samtalet med dig själv, om du förstår vad jag menar.
    Det är snarare så att allt händer i mitt huvud, men den där vanliga sugande knslan i hela kroppen som gör att man inte står ut, att jag måste få ligga är liksom som bortblåst. Det är lite svårt att förklara.

Jag känner mig inte vidare kravfylld, min man ä rinte typen att komma med massa krav och måsten alls. Det skulle i sådana fall vara jag som själv som sätter krav på mig. Lite nyskapande skulle väl kansk einte vara helt fel dock, tyvärr så är han både lite blyg och aningens pryd så det är inte jättelätt att få i gång en sådan diskussion på ett enkelt sätt.

• Anonym (Olycklig)
    skoladan skrev 2012-10-12 12:11:16 följande:
    Men kan man inte bara acceptera det som det är? Om man inte är kåt så är man inte. Det är väl som med andra saker man inte känner behov av, behöver man det inte så behöver man det inte. Varför saknar man behovet?? På nåt sätt är det väl skönt att inte känna behov?!  Kan man inte vara tillfreds med att inte känna behov?

Men det är klart om Du är gift och maken vill eller om Du skulle vilja ha flera barn, då är det bra att känna behov.

Jag vet inte om man kan göra den jämförelse jag nu tänker göra: Jag känner aldrig nåt behov att gå ut i affärer och shoppa. Jag vet att andra tycker det är roligt. För mig är det helt likgiltigt och till och med tråkigt. Borde jag sakna lusten att shoppa? Är det ett bekymmer att jag inte har behov att gå på shoppingrondor? Jämförelsen kanske haltar , men..........

Fast det vill jag inte. Jag vill faktiskt känna allt det som jag i dag saknar. Tycker det är jättetråkigt at gå omkring och känna mig lite lagom blase´. Jag saknar känslan, för att den är härlig och skön.

Och givetvis vill min man ha sex med mig, han älskar mig och jag älskar honom och det är ett sätt för oss att visa vår kärlek för varandra.

Ja, den jämförelsen kan jag nog tycka haltar....;)   
  • Anonym (våt men inte kåt)

Känner så igen mig i dig ts, det är jag som har skrivit tråden "våt men INTE kåt". Till skillnad mot dig så försöker jag inte på egen hand heller, dvs jag onanerar inte, läser inte snusk eller tittar på porr. Men kanske bara är en svacka och att kåtheten kommer tillbaka?

• Anna Paulita

Hur länge är en svacka?

• Ernst Hugo
    Anna Paulita skrev 2012-10-12 21:52:53 följande:
    Hur länge är en svacka?

Mellan 10 dagar och 2 år Glad

(Källa: Ernst Hugos samlingar)  
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anna Paulita

Du är så klok! * galet impad * Skönt att höra att allt det där jag borde göra egentligen är en svacka....,

Svar på tråden Hur hitta kåtheten igen