Carrameana skrev 2012-10-12 11:36:26 följande:
Jag tror du behöver vara lite snällare mot dig själv och att du ska försöka att inte bygga upp oro och ångest kring det här. Svackor råkar alla ut för någon gång.
Din beskrivning av problemet är lite förvirrande. Först skriver du att tankarna hänger med, men kroppen är likgiltig och därefter att fysiskt är det inget problem, men du blir inte så kåt som du önskar. Jag tolkar det som att båda sakerna händer, och att det beror lite på situation.
Kan du ha hamnat i ett läge där sex och upphetsning av någon anledning känns kravfyllt och inte längre belönande, eller givande? Behöver du nya/andra utmaningar på det sexuella området för att det ska kännas roligare? Skulle du vilja ha mer sensuell och sexuell stimulans eller kanske mindre/ingen alls under en (begränsad och gemensamt överenskommen) tid?
Fundera igenom det hela för dig själv och försök reda ut som händer i tankarna i situationer som du skulle önska var upphetsande. Och diskutera med din partner. Försök hålla diskussionen öppen, nyfiken, undersökande och problemlösande. Och ha samma attityd i samtalet med dig själv, om du förstår vad jag menar.
Det är snarare så att allt händer i mitt huvud, men den där vanliga sugande knslan i hela kroppen som gör att man inte står ut, att jag måste få ligga är liksom som bortblåst. Det är lite svårt att förklara.
Jag känner mig inte vidare kravfylld, min man ä rinte typen att komma med massa krav och måsten alls. Det skulle i sådana fall vara jag som själv som sätter krav på mig. Lite nyskapande skulle väl kansk einte vara helt fel dock, tyvärr så är han både lite blyg och aningens pryd så det är inte jättelätt att få i gång en sådan diskussion på ett enkelt sätt.