8-månaders, läge att sluta nattamma eller vänta?
Har en 8 månaders som sover oroligt. På kvällarna vaknar han stup i kvarten tills jag går o lägger mig. Då kan han sova ca en timme i stöten. Ammar en gång vid ca 23 och en gång vid ca 02-03.
Första amningen äter han mkt, andra skulle han nog eg kunna vara utan, tror jag, för han äter inte spec mkt. Kl 04-05 börjar hans mage att jobba rejält och jag får söva om honom var tionde minut, har jag tur sover han vidare till kl 06:30, i värsta fall bajsar han kl 05 och kan sen inte somna om. Även om han sover vidare t 06:30 så sover inte jag, eftersom jag söver om honom non-stop.
Min undring är ifall det kanske är nattamningen som får hans mage att starta så pass tidigt, att han kanske hade sluppit den jobbiga magen fr 04 om han inte åt där vid 02-03? Själva amningen i sig stör mig inte, utan de täta uppvaken. Frågan e ifall det hjälper att sluta amma? Kanske kan amma där kring 23 och sen inte förrän när han stiger upp?
Tar tacksam emot råd och funderingar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-12 12:32
Tillägg:
Skulle också vara skönt att slippa nattamningen så mannen skulle kunna ta nätterna också. har sovit såhär upphackat i 8 månader nu och börjar bli REJÄLT trött.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-12 12:40
Ett till tillägg: :)
Han äter kasst på dagarna nu också. Innan slukade han lätt en burk till lunch men nu får jag knappt i honom tre skedar ?! Pillar sig mkt i munnen också, tänder??