• Anonym

Han ska köpa ut mig, måste jag ändra adress innan vi kan flytta över lånen?

Hej!
    Min sambo ska köpa ut mig, jag har ingen lägenhet ännu och ska bo kvar i huset ett tag till.
    Kan jag skriva min och barnens adress hos min mamma sålänge? Enligt min sambo hade de på banken sagt att så måste man göra, att jag inte kan ha adress här om han ska köpa ut mig. Ska även få ut pengar eftersom huset stigit i värde, kan jag förlora pengarna om jag ändrar min adress?

• Svar på tråden Han ska köpa ut mig, måste jag ändra adress innan vi kan flytta över lånen?
  • Grappa

Snicksnack, du behöver inte alls ändra adress. Han får köpa ut dig så länge banken accepterar honom som låntagare. Även i relationer som pågår kan paret bestämma sig för att ändra ägarförhållanden. Det banken troligen försöker undvika är att han köper ut dig och sen begär du bodelning och hävdar att du har rätt till en del av huset. Det kan ni undvika genom att skriva avtal om att huset redan är regerat och inte ska ingå i bodelning.
    Man skriver sig där man bor, inte där banken tycker att man kan vara skriven.
    Kontakta en jurist så vet ni att alla papper blir rättt.

Svar på tråden Han ska köpa ut mig, måste jag ändra adress innan vi kan flytta över lånen?