Är jag sexmissbrukare?
Hej!
Häromveckan hände en sak mellan mig och min flickvän. Jag kom hem sent till henne efter att ha jobbat kväll och när vi låg och myste i sängen blev jag enormt kåt och ville ha sex. Min flickvän kände sig lite trött och var inte så sugen på att gå längre just då. Jag vet inte vad som hände inom mig men det gick liksom inte att bara stänga av sexlusten vid det här laget och jag sov nästan inte på hela natten. Jag lät dock min flickvän vara och lät henne få sova ifred. Vi pratade om det på morgonen och stämningen var lite tryckt, men vi gav oss iväg till jobb som vanligt. När vi senare den kvällen hördes av på telefon så var hon väldigt bekymrad över mitt beteende och kände att jag skrämt henne. Nu vågar hon inte träffa mig förrän jag gått till botten med min "okontrollerbara sexdrift". Hon vill att jag ska gå i terapi och reda ut vad som ligger bakom mitt beteende. Hon har själv gått i terapi i nästan halva sitt liv och har ett väldigt freudianskt tänk så att säga. Jag har själv också träffat psykologer när jag har haft tuffa perioder i mitt liv, och överväger faktiskt att göra som hon önskar.
Men det jag undrar är om mitt beteende verkligen är så konstigt och farligt som hon vill måla upp att det är? Eller är det hon som överreagerar? Kanske borde jag kräva att hon går till botten med vad som triggar hennes oro inför detta? Kanske har hon varit med om något hemskt tidigare i livet som hon blir påmind om?
Jag menar även om jag fortsatte vara sexuellt upphetsad så lät jag henne vara i fred och jag känner att jag aldrig skulle kunna bli våldsam av mig och våldta henne eller tvinga henne till sex - i värsta fall hade jag fått gå in på toaletten och onanerat.
Vänliga hälsningar,
Förvirrad man
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 09:53
Tänkte bara förtydliga att jag tänker på sex dagligen och om det hade varit möjligt skulle jag gärna haft sex åtminstone varannan dag och kanske lite mer på lediga helger.