Starta upp sexlivet igen
Hej,
Jag och min sambo är 23 år gamla. Vi har två barn på 2 & 3 år. Vart tillsammans i snart fem år.
Sedan 1½ år vackar förhållandet rätt regält. Min sambo har haft depressioner mm. och jag har inte alltid varit ett bra stöd. Vi har inte haft något vidare sexliv egentligen sedan första barnet.
Vi har jobbat välidgt mycket på relationen, jag har nog utvecklats mest då jag insett många av mina brister. Vi har det egentligen hur bra som helst. Förutom att min sambo inte känner någon sexuell attraktion, hon känner sig inte ens kär/ förälskad.
Vi har pratat mycket om detta och i och med jag ändrat på mig så säger hon att hon börjar se på mig annorlunda igen att vi har kommit rätt långt åt rätt håll. Men vi drar oss båda för att ha sex och vi vet inte hur vi ska komma runt det.
Kort kan man säga att jag var oskuld när vi träffades. Hon var betlydligt mer erfaren. Jag är rätt stel av mig vilket gjorde att hon ofta hade svår att öppna sig för mig. Hon har i pincip aldrig sagt vad hon gillar/inte gillar att jag gör i sängen. Jag var för nervös för att pressa något ur henne. Vårt sexliv var aldrig bra, visst, hon kom när hon red mig men det var allt. Jag var alltid passiv då jag oftast kännde att jag bara "förstörde" för henne. Hon var en väldigt sexuell person tidigare men den har helt dött pga mig. Och att vi inte klickat sexuellt så som hon och hennes ex gjorde tror vi båda haft stor betydelse för att relationen tagit stryk.
Hon ser inget riktigt sexuellt i mig förutom att jag ser bra ut och är välhängd. Men det spelar inte så stor roll. Attraktionen finns inte från hennes håll. hon tycker mest att det är "kul". "kul" att runka av mig när jag är kåt osv.
Nu är vi endå på en sådan plats att relationen återhämtat sig så mycket att bara det sexuella saknas. Och hon vill inte ligga med mig av rädsla för att bli besviken och att allt det fina vi återbyggt skall raseras. Hon vill inget hellre i världen än att vara kåt på mig. Hon älskar mig men just den delen klickade alldrig och det tror vi dödat attraktionen hon kännde för mig tidigare. Jag vill ligga med henne men är givetvis rädd för att hon ska bli besviken.
Har hört så många tankar kring det hela.
Separera - det är kört endå
Lust föder lust - ha sex tio dagar i rad
Kör tre stegs metoden - börja med att inte ha kroppskontakt och bygg upp en spänning.
Som konstant grubblare över det hela skulle jag säga att de stora blockaderna nu finns hos henne. Dels i en stor press att känna attraktion. Dels i att våga var sexuell med mig och koppla av. Hon skäms för sig själv framför mig. Gravid mage, gravid bröst, att hon tänder på/söker/raggar på andra, att hon egentligen inte förtjänar mig osv osv.
Hur ser du på våra chanser som sexolog, kan man ens väcka en attraktion? Vad skulle då råda oss till?