• hhönan

Vad har ni i norrland på fötterna?

Vad använder ni för vinterskor? Vill ha ett par VARMA i vinter, frysen jämt så gräsligt om fötterna.

• Svar på tråden Vad har ni i norrland på fötterna?
  • La Lola

Ett par i mocca med kraftig sula.
    Har haft de i många år nu men i år måste jag nog leta några nya är jag rädd....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • hhönan

Vad är det som gör att en sko håller kylan ute? Vilket material är bäst, mocka, skinn? Ullfoder eller annat?
    Har testat så många vinterskor men aldrig hittat några som jag inte fryser i.
    Curlingskor är de varma?

• Butikslager

Luddar med ett par ullsockar i är otroligt varma!
    Men det gäller att inte ta för små skor, då blir det trångt och kallt!

• Lajkie

Är luddan vattentäta? Är de klumpiga att ha på sig??
    Jag tyckte de var tokfina!

Jag har ett par Viking vinterkängor sen förra året... Kanske ska byta. Till skola/jobb har jag skinnstövlar.

• Blomsteröga

Goretexkängor med ullsockar.

• Butikslager
    Lajkie skrev 2012-10-13 22:27:12 följande:
    Är luddan vattentäta? Är de klumpiga att ha på sig??
    Jag tyckte de var tokfina!

Jag har ett par Viking vinterkängor sen förra året... Kanske ska byta. Till skola/jobb har jag skinnstövlar.
    Jag tycker inte dom är klumpiga.
    Och vad jag har hört (har själv bara använt dom en kort stund förra vintern) så ska dom fungera jättebra så länge det liksom är snö ute. Och så länge man inte går in med jättesnöiga skor så snön smälter, för då blir dom blöta.

Jag tycker dom är skitsnygga! :)
    Ska köpa ett par till sonen också.
  • missmadde

Jag bor inte i Norrland, MEN är jättefrusen. Jag tycker att skor alltid är varmare om sulan är tjock och kraftig, kylan kommer ju främst underifrån tycker jag. Jag har mockakängor med mycket foder och kraftig sula. Dock är jag inte ute längre tider på vintern.

Svar på tråden Vad har ni i norrland på fötterna?