• tezzyt

Resa med tvillingar - Paris

Hej
    Jag och min sambo planerar att resa till Paris med våra 4 månaders tvillingflickor. Nu undrar jag om det är någon som har tips eller erfarenhet kring att resa med bebis/bebisar? :) Allt från själva flygresan till att ta sig runt i Paris. Har taxibilar babyskydd om man bokar i förväg? Tänkte om man nu skulle behöva åka taxi? Läste något om att det är svårt med tunnelbanan då man har barnvagn med sig, då det är ont om hissar och väldigt mycket trappor.

• Svar på tråden Resa med tvillingar - Paris
  • Sannaslim

Hej hej jag bor i Paris och har en 9månaders bebis. Kanske kan svara på några frågor. Gällande flyg så måste man checka in vagnen innan säkerhetskontrollen så det är bra att ha nåt o bära bebisarna i. På själva flyget måste man ha bebis i knä och jag har aldrig fått nån ledig stol brevid. De brukar ge en liten kudde o säkerhetsbälte till bebis. I metron finns det knappt några rulltrappor elle hissar men folk hjälper oftast till och bär. Annars är buss väldigt smidigt dock måste man betala även om man har barnvagn och det kan va lite trångt. Jag är tveksam till att taxi har babyskydd i och med att nästan alla är privata åkare, men vet inte säkert. Bästa sättet och ta sig runt är att gå. På restauranger brukar de aldrig säga nåt om vagnar och barnstol finns sällan om ni inte går till nån stor kedja. Skötbord finns det ochså dåligt med. Paris är faktiskt inte alls barnanpassat men folk är ofta hjälpsamma och är villiga att fixa så att det funkar.

• Licka

Hej Sannaslim! Är det du som har en blogg som heter SANSSUCRES? Jag vill gärna ha kontakt med dig.
    Jag bor i Lausanne, Schweiz. Har just gått en utbildning inom Kost och hälsa- LCHF.
    Hälsningar
    Ulrika

• Sannaslim

Hej hej jo precis det är jag. Har dock som du ser inte skrivit på ett tag. Fast har lyckats gå ner 40kg med lchf ð???

Svar på tråden Resa med tvillingar - Paris