• smultron

Frågor inför resa till Kanarieöarna med ettåring

Hej!

Jag och min man funderar på att resa till Kanarieöarna i mitten på januari med vår då snart ettåriga son. Vi hoppas på en härlig familjevecka som avslut på min mammaledighet och start på makens pappaledighet. 

Tanken är All Inclusive och jag tror vi kommer spendera mesta tiden på hotellområdet. Vår son är en aktiv liten krabat och vi letar efter ett hotell som har uppvärmd barnpool, lekplats som även passar ettåringar och är allmänt barnanpassat. Det är också viktigt att det är rent och välstädat såklart. En klar fördel om det ligger nära stranden också för även om det kanske är för kallt i havet för att bada, så kan man ju alltid ner på stranden och gräva i sanden :)

Resans pris är inte så viktigt, sålänge det är ett bra hotell som vi gillar kan vi tänka oss betala lite mer. Därmed inte sagt att det måste vara ett lyxhotell :)

Är det någon som har tips på hotell som skulle passa oss? Vi har inte bestämt oss för någon speciell ö, och jag kan erkänna att jag har ganska dålig koll på Kanarieöarna då jag aldrig varit där.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Frågor inför resa till Kanarieöarna med ettåring
  • Soltussen

Jag var på Teneriffa (sunwing fanabe) i somras med min då 10 mån, det var super. Vi valde inte all inc. Så kan inte uttala mig om det, det var ett lite lugnare område med Mkt restauranger och nära till havet, matbutik runt hörnet om man inte vill använda sig av resortens. Vet dock inte hur varmt det är där i jan. Babypoolen var uppvärmd och under tak, det fanns många solstolar. Vi hade en happy baby lgh så det var en stor inhängande terass, spillt, barnstol mm. Vi var även på gran canaria sunwing arguinrguin och det var väl bra, men området var inte alls lika mysigt som på Teneriffa om man lämnar hotellet. Lilltjejen blev väldigt förtjust i Lollo och Bernie, som är vings barnkoncept och är det ännu. Vi trivdes på båda ställena.

• smultron

Tack för svaret! Sunwing Fanabe har jag kollat lite på, ska ta och kolla mer på det då. Angående värmen gör det inget om det inte är så jättevarmt, 20-25 grader känns perfekt då sonen inte är så glad för när det är jättevarmt. Rätt mycket skönare än Skåne i januari ändå :)

Svar på tråden Frågor inför resa till Kanarieöarna med ettåring