Kränkt i familjehemmet
Jag är en 17årig tjej som bor i familjehem hos en släkting och hennes man. Dom Är alltid på "varandras" sida och allt är mitt fel. Dom har kränkt mig grovt genom åren.
En grej som händer varje dag är att jag får äta middag själv... Aldrig har vi genomsamma måltider då ena personen äter endast 1 gång och det är mitt på natten(samtidigt som hon tar ett eller några glas vin), den andra personen äter alltid i tv-rummet :S
Jag lagar min egen mat varje dag, sedan får jag sitta aldeles själv och äta i köket medans dom 2 sitter i tv-rummet och tänker inte ens tanken att komma in och vara social med mig..
Idag sa jag till min släkting; Du tänker inte komma in och sitta med mig när jag äter eller? Då svarar hon att jag är ju så otrevlig så det vill hon minsann inte.(samma sak varje dag, oavsett om jag varit jätteglad hela dagen eller om jag slängt ur någon kommentar hon ej uppskattar) Hon kommer ALDRIG in självmant och det stämmer inte att jag är otrevlig hela tiden för det är jag inte :( Hon vill bara hitta en anledning att slippa sitta med mig när jag äter, hon tycker att det är supertråkigt och ser hellre på TV. Hon säger själv att det är det tråkigaste hon vet att sitta och stirra när någon annan äter.
Jag mår så himla dåligt av detta och vågar inte säga till soc heller, jag vet ju att dom bara kommer att skylla på att jag är otrevlig(vilket jag inte är) och då blir det ju automatiskt mitt fel.... :( Tänk att man ska behöva tjata för att få sällskap vid middagsbordet