• Majbebis2012

Hur söver man över bebisens sömnskarvar?!

Bästa tipset?
    Sonen vaknar efter prick 30 min sömn. Fortf trött..

Hur gör man för att fixa skarvarna så han sover längre.
    Utförliga tips tack! 

• Svar på tråden Hur söver man över bebisens sömnskarvar?!
  • ModestyBlaze

Hur gammalt är barnet, när sover han, hur sover han?

I säng, lägg i kolsvart rum gärna på mage är mitt tips. Läs på om Babywhisperer och om deras "wake to sleep".

I vagn, litet barn kanske sover längre om du lägger på mage MED LARM och hänger över ett skynke som stänger ute synintrycken. Vagna över skarven, dra vagnen fram och tillbaka tills barnet somnar om, börja dra precis innan skarven.   

• Lizzie 83

Jag har egentligen inga bra tips. Vår dotter var precis likadan. På dagarna sov hon oftast i vagnen och vi var alltid beredda när det hade gått 25 minuter och började gå med vagnen så att hon skulle sova vidare.

Ibland var jag ute och gick i en och en halv timma med vagnen bara för att hon skulle få en ordentlig vila, hon blev så gnällig annars.

Rätt som det var vände det bara och hon kunde sova 1,5 - 2 h i sträck....

• Liselurvan

När det gått ca 28min så börjar du gunga, vagna, klappa, smeka, tassa (försiktigt först) eller hur du nu söver  honom första gången...
    Själv söver jag dottern gungandes på en pilatesboll (bästa grej jag gjort ) och vaknar hon för tidigt tar jag upp henne och söver om henne på samma sätt som vanligt.

Svar på tråden Hur söver man över bebisens sömnskarvar?!