• Lillfjompa

Förslag till annorlunda dop present?

Som rubriken lyder; Förslag till annorlunda dop present?

Dop om två veckor, och jag vill gärna sticka ut lite ur mängden.
    Någon som har nåt kul förslag.

Huvudpersonen är en flicka.      

Rasmus 081222
  • Svar på tråden Förslag till annorlunda dop present?
  • mimsan01

Föreslår ett investeringsguldmynt (eller silvermynt). Finns i olika utformningar och man kan välja präglingsår efter när barnet är fött. Kul present som förhoppningsvis ökar i värde över tiden! Plus att det är kul för barnet när det blir lite större att ha en guldpeng precis som Pippi Långstrump!

• luloli

En mysig fin yllefilt att ha i vagnen eller var som helst är en helt perfekt doppresent, filtar har man väldigt mycket nytta av!

Yllefilt av lite kvalité är också väldigt hållbara och den kan flickan ha till sina egna framtida barn!

Annars kan jag tipsa om www.littlestar.se

Där kan man köpa gipsavgjutningar av barnet.

Ganska dyrt men det beror ju på vilken budget man har.

Min familj har lagt ihop till en tavla därifrån till alla mina barns dop och det kan jag varmt rekommendera!

• Eleonor01

Jag köpte en stjärna till mitt gudbarn. Den bär hennes namn nu :) kommer inte ihåg vart men det e bara att googla :)

• Ankmor

Om du vill ge bort kläder kan du göra
    " target="_blank"> strumpuffins
    .

purple box skrev 2012-10-14 19:33:36 följande:
    Finns ställen med fuskbuketter där en del av blommorna är kläder. Tror de kom förra året så är nog inte så vanligt. Annars är en fin bokhylla till barnrummet en bra idé.

Här är en video som visar hur du gör
    " target="_blank">tvättlapps-blommor
    , det går säkert att göra likadant med små bodys och andra kläder.

Tomt här just nu...
  • Kickina
    Nalle  Ge en dop-present som du vet inte är tillverkad av barn, och ge att annat barn möjlighet att få gå i skola få sjukvård och inte minst mat på bordet samtidigt som du ger en fin gåva.  Detta gör du genom att handla Fair Trade. 
    Ta en titt på Babygifts.se där finns jättefina presenter, handgjorda leksaker till babyn, skallror, snuttefiltar och mjuka sköna bomullsfiltar och allt är Fair Trade producerat.

• MaaxMaax

Jag fick ett luftgevär i doppressent som bebis :) 

In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
  • Tjolanta

En graverad tårtspade? Med barnets namn födelsedag klockslag längd vikt och dopdag?

Svar på tråden Förslag till annorlunda dop present?