• frökenelisabeth

vad göra med femmånaders som dagtid bara sover i sjal/sele?

Min femmånaders pojke vill på dagarna inte sova någon annanstans än i sjal eller sele. Inget större problem för mig, även om man ibland kan känna sig lite låst om man har något man gärna skulle vilja ordna medan han sov. 

Ni andra som är eller varit i min sits, vad gör ni när barnet sover hos er i sele/sjal? Alltså vad får ni tiden att gå med? Jag går och plockar lite hemma, skriver lite på FL...  men det är begränsat vad jag kan göra utan att störa den lille alltför mycket. Böja sig ner t ex är inte så bra, sitta ner går ibland men inte alltid. Man kan ju gå ut på promenad, men nu när hösten kommer är det lite meckigt med ytterkläder och så, man kan ju inte så lätt ta av och på kläder när han sitter i selen (varken på honom eller mig). Tips mottages gärna

• Svar på tråden vad göra med femmånaders som dagtid bara sover i sjal/sele?
  • Klycka

Jag har köpte en stoooor tröja jag kan knäppa runt min son och även ett bärskydd som är som en åkpåse men gör sele/sjal. Annars passar jag på att gå på stan, träffa vänner, träna (benträning är helt grymt med den extra tyngden på sig!) osv när han sover middag i sjalen. Är en helt skum känsla att få egentid men med det undebara snusandet vid hjärtat

• frökenelisabeth
    Klycka skrev 2012-10-15 11:11:32 följande:
    Jag har köpte en stoooor tröja jag kan knäppa runt min son och även ett bärskydd som är som en åkpåse men gör sele/sjal. Annars passar jag på att gå på stan, träffa vänner, träna (benträning är helt grymt med den extra tyngden på sig!) osv när han sover middag i sjalen. Är en helt skum känsla att få egentid men med det undebara snusandet vid hjärtat
    Åh, det var bra tips! Tack, ska nog kolla efter ett sånt där bärskydd då! Och en stor kofta, eller kanske man kan sno någon av sambons jackor? 

Träna benträning var en RIKTIGT bra idé faktiskt! Kan du tipsa om några bra övningar också?  
  • Natulcien

Jag bar ofta i bärsele. Och då höjde jag upp datorn så jag kunde stå vid den istället för att sitta. Så det blev mycket tid framför datorn...
    Annars var det mest tvätt, matlagning och lite lättare städning...

• Klycka
    frökenelisabeth skrev 2012-10-15 11:14:31 följande:
    Åh, det var bra tips! Tack, ska nog kolla efter ett sånt där bärskydd då! Och en stor kofta, eller kanske man kan sno någon av sambons jackor?  Träna benträning var en RIKTIGT bra idé faktiskt! Kan du tipsa om några bra övningar också?  

Sambons jacka borde fungera utmärkt som benövningar kan jag rekommendera vanliga hederliga benböj samt sidoutfall i början. Är du ute så gå i trappor och tänk aktivt på att ha rak rygg och använda benen. Lycka till!
Svar på tråden vad göra med femmånaders som dagtid bara sover i sjal/sele?