• Sandra N

resevagn till 3åring!?

Ska åka på utlandssemester 2 veckor i februari. Vilken vagn ska jag ha med till en 3åring? Han åker inte vagn i vanliga fall men på semestern vet jag att det kan bli en del sena middagar då det vore skönt att han kan lägga sig o vila/sova i vagnen. Hade tänkt mig en enkel liten typ paraplyvagn men den måste gå att köra, inget skräp alltså!

Tips mottages tacksamt 

• Svar på tråden resevagn till 3åring!?
  • Dixie

Vi har en quinny zapp, lite och smidig - en Ingela villovägen dock!

• Sandra N

åå läste just att den har maxvikt 15kg :( Annars såg ju den jätte fin ut! Min pojke väger ca 20kg

fler förslag ngn? 

• Vero06

Vi köpte en sk. paraplysulky på Baby-affären. Den kostade under 500 spänn.
    Inte superstabil, men funkade att köra runt väldigt mycket och sent på Londons gator.
    gick att fälla en del så adet gick att vila.
    Den funkade även på flyget, men vi fick checka in den väl inplastad.

• Duckan

Tror att rätt många sulkys har en maxvikt på 15 kg.
    Har ni funderat på en Brio Sitty el dyl?

• BrödernaBus

Vi har Babytravel Bangkok från Babyproffsen. Hade två såna med till Thailand när killarna var 8 månader resp 2 år och dem funkade hur bra som helst. Vet dock inte maxvikten på den men min äldsta som väger 15 kg åker i den när han är riktigt trött (han blir 4 i januari)

• Dixie
    Dixie skrev 2012-10-16 09:17:22 följande:
    en Ingela villovägen dock!

Haha, så går det när i-padden stavar till en...... Det skulle ju stå inget viloläge dock! Ang Max vikt tar jag det med en nypa salt, det betyder ju bara att vagnen är testad upp till 15 kg, inte att den endast klarar 15 kg.
  • mammatilljulia

Babyjogger City Mini har en maxvikt på 22 kg, :) Med grym sufflett och bra viloläge :) Stabil och enkel att köra :)

• Duckan

Ang maxvikt så har vår Maclaren 15 kg som maxvikt och det märks att dottern väger mer (ca 16-17 kg) för vagnen liksom "bågnar" lite och blir mycket mer tungkörd.
    20 kg i en sån sulky tror jag ej är att rekommendera.

• Tiiipsy

Bugaboo Bee...riktigt smidig, lättkörd och har fullt liggläge...är dock osäker på maxvikten. Eller en Elodie Details stroller...den är oxå skitsmidig, fullt liggläge och en enorm suflett som man kan dra nästan hela vägen ner till fötterna...billigare än bugaboon oxå.

• Sandra N

tack för alla tips. Skulle verkligen vilja ha en city mini alt city elite de skulle även lillebror kunna ärva när han blir lite större (nu 7mån) ska bara fund över priset dock.. kanske sondera beg.marknaden oxå

Svar på tråden resevagn till 3åring!?