Börjar med Lchf idag nån annan som vill :D
Joop, idag ska ja köra igång igen med Lchf, haft paus i ett år nu så nu ska ringen kring magen väck :D
Nån som hänger med ??
Joop, idag ska ja köra igång igen med Lchf, haft paus i ett år nu så nu ska ringen kring magen väck :D
Nån som hänger med ??
Nu har ja äntligen fått storhandlat så ja kan kicka igång med Lchf, blev som inge när ja startade tråden men nu. Nån som har tips på vad för gott man kan göra av lövbiff??
Å så har ja inte vägt mig heller, tänkte att ja gör det först när ja känner skillnad på kläderna. Man blir bara deppig när man ställer sig på vågen.
Hej alla! Jag är väldigt sugen på att börja med lchf.
Fungerar det om man ska laga mat även till barn? Självklart ska dom inte äta lchf, men kan man laga "Samma" mat till dem, eller blir det helt olika rätter?
Det är det som bäver mig lite.. Att jag får laga mat som en tok!
Efter 2 barn vill jag bli av med överflödiga kilon. -10 kg! Omöjligt? Känns såå :(
Ja kör mest på vanlig husmanskost här, sällan ja gör nått som bara är lchf, å då ja gör det så fixar ja nånting till henne som går fort å hon tycker om.
Brukar oftast gör såsen på vispgrädde å så, å hon är inte så förtjust i såser så det funkar prima.
Kött grytor tycker hon om, men de blir ju inte så ofta.
Vad brukar du äta till?
Sallad, eller varma grönsaker har alltid funkat för mig. Coleslaw är annars bra å gott. Å de brukar väl hålla ett tag i kylen om ja inte minns fel.
Vi lagar mat till 2 vuxna som äter LCHF och 2 barn som ska ha vanlig mat. Tycker inte alls det är extra jobb. Skillnaden som vi gör är att vi kokar pasta till barnen eller fixar pommes eller mos eller vad det nu blir. Svårare behöver det inte bli
Tack för tipsen! Det är så enkelt alltså!!
Vad äter ni till frukost?
Saken är den att jag älskar bröd! Och vet ej hur jag sk kunna byta ut det mot ngt annat..?!
Ofta så blir det turkisk yoghurt blandat med en skvätt grädde, till frukost. Du kan ha i linfrön eller nötter. Omelette eller kokta ägg. The.
Jag kollar en del på 56kilo, där kan man hitta en hel del recept. Här om morgonen gjorde jag ett bröd som tog 2 min i Microsoft. Helt ok om man rostar det.
Nu är ju ja mammaledig så ja dricker kaffe direkt på morgon, ja äter frukost lite senare å då blir det oftast ägg å bacon. Men ägg å bacon muffins är gott-
Heheh, mjoo. de blir ganska mkt ägg, men nog tror ja man kan variera. Finns ju såna som är laktos allergiker å kan köra lchf. Sök runt lite på nätet så kan man hitta. Å så finns de ju en stor Lchf tråd här på fl där kan man å fråga.
Hej, jag hänger gärna med i denna tråd.
Jag har ca 40 kg att gå ner sorgligt nog.
Jag och min sambo äter lchf och det gör även mina barn till viss del. Man lagar ju vanlig mat.
Jag och min sambo äter aldrig frukost i princip utan äter lunch och middag och ibland något mys på kvällen i form av bär eller yoghurt. Eller bara en kopp té med cocosolja i. Har ätit LCHF tidigare men mitt sötsug lyckades på jul förra året att ta över. Så förra veckan startade vi om och det har hittills gått bra :)
Barnen får äta potatis och alla möjliga rotfrukter samt ris då de är dom bästa alternativen till kolhydrater om man måste välja. Pasta i alla former är bortplockat från deras mat och försöker undvika frukostar med bröd, ger dom istället olika feta yoghurt alternativ eller kesella som man blandar med bär sötat med lite ica stevia strö, hemmagjord nötmüsli eller banan. Eller så får dom äta olika ägg alternativ samt dricka té (utan koffein) eller mjölk till. Dom går inte ner i vikt utan följer sin kurva och verkar må bra :)
Jag började med lchf igår, vägde mig igår morse, då stog vågen på 82.5 kg och idag stog den på 81.1 kg :) Vet att de kan pendla från varje dag men man blir extra taggad att forstätta!
Ahh, min våg visade -0,4 kg från igår å visst blir man taggad. Men du har säkert vätska som försvinner när du precis har börjat. FÖrsta veckna brukar ja förlora typ 3 kg.