• Tovenaeve

alkohol o amning.

Hejsan! Jag har lite frågor om amning och alkohol. det är så att jag skulle ju vilja ta någon kväll o gå ut o festa med mina kompisar. kanske inte nu när hon bara är en månad men senare. Hade tänkt att hon ska få vara hemma med sin pappa o få ersättning den kvällen/natten för jag får inte ut så mkt när jag pumpar. Ska man ha med pump när man går ut för brösten blie ju fyllda rätt fort o man vill ju inte ha mjölkstockning! O när ska man amma dagen efter? tidigt på morgonen ellee under förmiddan eller ska man till o med vänta till kvällwn ? Ps: jag vill inte höra massa åsikter om att ni tycker de är dåligt om man går ut en gång när man ammar. för jag tänker inte bry mig om dom kommentarerna.

• Svar på tråden alkohol o amning.
  • Vendelsö

Alkoholhalten i mjölken är densamma som i blodet, dvs mycket låg. Det är bara att amma på.

• Azi

Amma kan du göra när du är nykter nog att hålla barnet, eller direkt om du kan liggamma och har någon som kan ligga bredvid och hålla koll.

När det gäller att ta med en pump ut på krogen så är inte det jättekul. Kan du handmjölka? Det är det lättaste, att bara mjölka bort så att det inte spänner så mycket.

~*rabiat*~
  • Tovenaeve
    Azi skrev 2012-10-15 16:11:10 följande:
    Amma kan du göra när du är nykter nog att hålla barnet, eller direkt om du kan liggamma och har någon som kan ligga bredvid och hålla koll. När det gäller att ta med en pump ut på krogen så är inte det jättekul. Kan du handmjölka? Det är det lättaste, att bara mjölka bort så att det inte spänner så mycket.
    ~*rabiat*~

Okej! Tack för svaret. Njaa handmjölka är jag ju inte direkt bäst på. Men jag kan ju öva för de nänns ju inte jätte kul o ta med en pump. Men kan ju iofs ha den i handväskan o gå in på toan. de går fortare oxå. :)
  • Lillis80

Det är ingen fara att amma barnet, så länge du inte är påverkad och riskerar att tappa barnet eller liknande. Men mjölken blir inte det minsta skadlig för bebisen :)

• Vendelsö

Tror du inte det funkar om du ammar/pumpar ur helt innan du går hemifrån och sen ammar/pumpar när du är hemma igen. Fast ladda med inlägg i bh:n för säkerhets skull.

• Tovenaeve
    Vendelsö skrev 2012-10-15 16:20:46 följande:
    Tror du inte det funkar om du ammar/pumpar ur helt innan du går hemifrån och sen ammar/pumpar när du är hemma igen. Fast ladda med inlägg i bh:n för säkerhets skull.

Jo de skulle kunna gå. men vet inte riktigt hur länge man blir ute. För de tar litet tag gör mig o åka hem därifrån oxå.
  • Azi

Har du en smidig handpump så ta med den. Skölj den noga och kägg den i en plastpåse i väskan bara, så det inte luktar sur mjölk sen.

~*rabiat*~
  • Tovenaeve
    Azi skrev 2012-10-15 16:34:52 följande:
    Har du en smidig handpump så ta med den. Skölj den noga och kägg den i en plastpåse i väskan bara, så det inte luktar sur mjölk sen.
    ~*rabiat*~

Okej ! :)
Svar på tråden alkohol o amning.