• Alshain

LCHF även mot cancer!

Det är allmänt känt sedan tidigare vilka enorma hälsovinster alla som slutar med kolhydrater kan uppnå, och detta är ytterligare ett bevis.

Läkaren Annika Dahlqvist rekommenderar LCHF och förklara precis varför det både kan bota och förebygga cancer (cancerceller livnär sig på socker - så LCHF "svälter ut" dem). Bloggen handlar mest om att hon använder silver och vitaminer för att bota cancer, men hon rekommenderar även LCHF längst ned! 

"Eftersom cancerceller bara kan förbränna socker, och inte fett, vore det rekommendabelt att också äta LCHF om man inte vill få/ha cancer."

Det är så otroligt ledsamt att livsmedelsverket och medicinindustrin fortsätter tjäna pengar på dyra medicibner och behandlingar och mörkar dessa enkla lösningar! Men varför skulle de ge oss en gratis lösning och ge upp sina inkomster? Skönt att det finns läkare som vågar trotsa och hjälpa oss "vanliga" människor!

Aldrig mer kolhydrater i min mat! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-15 17:54
    Glömde länken:
    annikadahlqvist.com/2012/10/12/botad-cancer-av-kolloidalt-silver/

• Svar på tråden LCHF även mot cancer!
  • fucktard
    hymafr skrev 2012-10-16 09:28:51 följande:
    När jag opererats för cancer så frågade jag läkaren efteråt om mina risker att få tillbaka cancern eller om man har en större benägenhet att få cancer igen efter att man en gång haft det.
    Hennes svar var att bl a övervikt kan orsaka cancer.
    Jag frågade inte vidare, men övervikt beror ju oftast på för högt intag av kolhydrater...  

Eller - håll i dig nu - av att man tar in mer kcal än man förbränner. Chockerande va?
    If you wanna do it, do it right.
  • Rockan

Men alltså, tror ni cancer är EN sjukdom? Det är det inte, det är en mängd olika, alla med sina egna riskfaktorer (övervikt som någon skrev är det för vissa typer, men verkligen inte alla) och tillväxt/spridningsmönster. Det finns, som jag skrivit innan, vissa tumörer vars tillväxt KAN hämmas med ketogen kost (LCHF), men det är inte ens säkert att det alltid är av godo. En tumör som växer sakta kan fortfarande spridas, vilket alltså kan innebära att det som kan hända är att det dröjer LÄNGRE innan cancern upptäcks, och att den hunnit få mer fäste i kroppen. Allt beror på vilken typ av cancerceller det är.

Det finns inget stöd för att ketogen kost förhindrar uppkomsten av cancerceller och det går inte att bota cancer med LCHF. Punkt. Visst kan det vara bra för en del av andra orsaker, men nån måtta får det vara.

Egentligen är jag förbannat snäll
  • Toboas
    Tonårsmamman1 skrev 2012-10-16 08:59:41 följande:
    Menar du att man tänker kritiskt när man köper hem en massa saker med kolhydrater i?

Titta i kundvagen på de som inte äter LCHF, och tala om för mig på vilket sätt de tänker kritiskt, skulle vara kul att veta.
    Du fortsätter att uppvisa samma brist på läsförståelse eller så drar du bara väldigt snabba slutsatser när du läser.

Att "inte äta LCHF" kan innebära allt ifrån att fylla kundvagnen med lösgodis till att äta mycket frukt, grönsaker och magert kött (dvs inte High Fat). Att tro att man kan generalisera till hela gruppen är ungefär som att man tror sig veta något om en person bara för att den inte köper skor från Addidas.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Tonårsmamman1
    Flaminia skrev 2012-10-16 09:16:25 följande:

Det där var en väldigt orättvis generalisering om dem som inte äter LCHF. I min kundvagn brukar det oftast finnas frukt och grönsaker, fullkornspasta, kyckling, kalkon, fisk, naturell yoghurt och olika slags ost. Vad är det som är så hemskt med det? 
    Det är inget fel på din kundvagn, men jag tror inte att den är så representativ. I alla fall inte i den affär jag handlar i.
    Varför är jag orättvis, jag fick reda på att om man äter LCHF så kan man inte granska fakta kritiskt och då undrar jag hur de som inte äter LCHF granskar kritiskt. Det är ju ändå dom som äter all chips, godis, chocklad, sötade bröd och yoggis, light-produkter mm som säljs. Hur tänker dom?
  • Plutteli

Men hahaha, detta var nog det sjukaste jag läst på länge. Äter du inga kolhydrater alls kommer kroppen skapa det av annat, du kan inte överleva utan kolhydrater i kroppen eftersom ALLA celler i kroppen byggs till 50% av kolhydrater. SÅ, ät du 100% kolhydratfritt, du kommer inte få cancer men du kommer heller inte överleva så länge.

Själv äter jag LCHP, betydligt bättre än LCHF blajet.

• Tonårsmamman1
    fucktard skrev 2012-10-16 09:13:04 följande:
    Så om du fick cancer, skulle du helt enkelt låta bli att äta kolhydrater då och vara övertygad om att du inte skulle dö?
    Nej, jag tror inte att LCHF botar cancer, men däremot har maten vi äter en stor påverkan på vår hälsa och många olika sjukdomar. Och jag tror LCHF bidrar till bättre hälsa och mindre sjukdomar.
  • Flaminia
    Toboas skrev 2012-10-16 10:01:43 följande:
    Du fortsätter att uppvisa samma brist på läsförståelse eller så drar du bara väldigt snabba slutsatser när du läser.

Att "inte äta LCHF" kan innebära allt ifrån att fylla kundvagnen med lösgodis till att äta mycket frukt, grönsaker och magert kött (dvs inte High Fat). Att tro att man kan generalisera till hela gruppen är ungefär som att man tror sig veta något om en person bara för att den inte köper skor från Addidas.

Precis! Så kallad medelhavskost, som innefattar både frukt, baljväxter, pasta och ris och potatis, anses ju knappast vara ohälsosam, tvärtom.
  • fucktard
    Tonårsmamman1 skrev 2012-10-16 10:07:09 följande:
    Nej, jag tror inte att LCHF botar cancer, men däremot har maten vi äter en stor påverkan på vår hälsa och många olika sjukdomar. Och jag tror LCHF bidrar till bättre hälsa och mindre sjukdomar.
    Men du inser att vad du TROR och vad som är fakta är två väldigt olika saker va?
    If you wanna do it, do it right.
  • Lilla i

Detta tror jag, kroppen mår bäst av att äta varierat, dvs en sund blandning av fett, kolhydrater och proteiner. Fet blir man av att man äter mer än vad man gör av med oavsett då vad man äter. Cancer orsakas av en massa saker, däremot botas den inte av att man slutar äta kolhydrater och fokuserar på en i min syn ganska osund diet. Att bekämpa cancer är tufft och smärtsamt psykiskt och fysiskt. Det är en också en kamp som inte alla klarar tyvärr. Jag hoppas verkligen att ingen blir lurad av Läkare som sprider sin "kunskap" och därför väljer att inte ta den tuffa cancerbehandlingen utan istället satsar på en ny diet i tron att den botar deras cancer.

• Marina80
    fucktard skrev 2012-10-16 09:41:07 följande:
    Eller - håll i dig nu - av att man tar in mer kcal än man förbränner. Chockerande va?

Oj. Näh......... så kan det ju inte vara.
  • Biffus
    hymafr skrev 2012-10-16 09:28:51 följande:

När jag opererats för cancer så frågade jag läkaren efteråt om mina risker att få tillbaka cancern eller om man har en större benägenhet att få cancer igen efter att man en gång haft det.
    Hennes svar var att bl a övervikt kan orsaka cancer.
    Jag frågade inte vidare, men övervikt beror ju oftast på för högt intag av kolhydrater...  

Jag äter minst 80 E% kolhydrater (ca 2500 kcal/dag). Jag är 168 och väger 45 kg. Jag har ätit så i tre år. Jag skulle inte kalla mig överviktig, även om jag antagligen äter störst andel kolhydrater av alla på familjeliv. 
  • Biffus
    Biffus skrev 2014-08-06 16:37:14 följande:
    Jag äter minst 80 E% kolhydrater (ca 2500 kcal/dag). Jag är 168 och väger 45 kg. Jag har ätit så i tre år. Jag skulle inte kalla mig överviktig, även om jag antagligen äter störst andel kolhydrater av alla på familjeliv. 
    Oj, upptäckte nyss att det var en gammal tråd.
Svar på tråden LCHF även mot cancer!