• Anonym

Han har ingen lust..

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett år och varit sambos i ett halvår. Problemet jag känner är att jag behöver mycket närhet, tycker om att få kramar och pussar utav den jag gillar och vill visa honom att jag verkligen gillar honom.. men han är tvärt om, han behöver inte samma närhet som jag.
    När det kommer till sexet har vi det ca 2-3 gånger per månad och så har det varit under hela vårt förhållande, jag är mer på och visar när jag vill ha sex men han märker inte av mina "signaler" vilket kan bli väldigt frustrerande för mig, och det är aldrig han som tar initiativ till nått utan det är jag. Jag har försökt prata med honom om det och efter det känns det bra men ändå händer inget, vad skall jag göra? hur kan han få mer lust utan att jag tvingar honom till något?

• Svar på tråden Han har ingen lust..
  • Anonym

Om han inte märker av dina "signaler" så var mer tydlig då. Säg "jag är kåt, jag vill ha sex".

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 18:18:24 följande:
    Om han inte märker av dina "signaler" så var mer tydlig då. Säg "jag är kåt, jag vill ha sex".
    Jag känner att det inte är så lätt att bara säga det, mitt självförtroende är inte det bästa och det har inte hjälp att man flera gånger fått "nej" eller ett "godnatt" när man försöker, då går självförtroendet ner mer och det känns som han inte gillar mig även fast jag vet att han gör det...
  • Anonym

Sambos ett halvår och sexet redan dåligt? Byt karl!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 21:16:23 följande:
    Sambos ett halvår och sexet redan dåligt? Byt karl!
    Det finns inte som alternativ!!!! 
  • GrönaDruvan

Jo,det finns som alternativ att byta. Jag är nu inne på 7e året med min man, och "sitter nu fast" med honom pga barn och hus. Jag gillar honom jätte mycket men jag får lite närhet och inget sex. Det var lite innan barnen, men nu är det aldrig. Jag mår sämre och sämre och det är svårare och svårare att lämna. Vill inte din kille ha sex och närhet nu, så kommer han inte vilja ha det mer i framtiden heller.

• jonte02

Så vad är det för signaler du ger honom? 

• Anonym

Dömt att misslyckas. Han är antingen inte alls intresserad av sex öht eller så tänder han inte på dig. Ta reda på vilket. Ställ honom mot väggen! Blir du inte nöjd med svaret så lämna!

• Anonym (vet hur det e)

STOP STOP STOP!!!

Jag blir förvånad hur många här kan säga " lämna honom"!
    Man måste tänka på att man bara ser en liten fraktion om just denna relation och den är NY! Inte dömma så hårt här...

för det första, jag har samma problematik med min sambo. Så jag vet hur det känns.
    för det andra. Detta händer i nästintill alla relationer, dock oftast senare in i relationen.

Ni är inne i ert första år. Ni lär fortfarande känna varandra och det är då sexet oftast är det enda som faktiskt funkar kanon och utan problem. Men för er kanske annat är det som funkar kanon och håller er ihop. Alla är olika.

Att tala med varandra är A och O.
    Om du som person inte är bekväm med att så blunt säga "jag är kåt" så är det inget du ska tvinga dig till. Men det är ett förslag. Förstår han inte singnalerna så kanske mer tydlighet funkar. Fundera på vad du faktiskt skulle kunna bekvämt våga säga.

Jag frågar och talar med min sambo om vårt problem. Ibland vet han vad det beror på, tex. slitsamt och vantrivnad på jobbet, stress över flytt och kanske tillochmed sin egna självkänsla.
    Oftast får jag svaret "jag vet inte". Men att bara tala om det och komma fram till att han faktiskt inte riktigt vet gör att han observerar det och i sin tur funderar över det. MEN! Det är han som har problemet, man ska försöka undvika att ta på sig ett ansvar som inte är ens eget. Man kan hjälpa den andre och finna en förståeelse, men sällan kan man aktivt göra något åt det.

Alla har olika behov av kramar, närhet och sex. Det är bara att inse. Du vet vad dina behov är och han vet hans egna behov. Sen får man försöka hitta det gemensamma.

Jag är extremt kramig, men inte min karl. Men han nekar mig aldrig en kram om jag kommer å tar en ;) funkar kanon! Vi har olika behov men tar ett eget ansvar för vad man själv önskar att få.

Man ska vara väldigt självmedveten och veta sitt eget ansvar i en relation. samt se skillnaden mellan någon annan och ens eget behov och vilja. Och för att lära sig detta utan att behöva gissa sig fram (vilket oftast leder till fel resultat) behöver man tala om saken. Men ur ett positivt synsätt.
    tex. Jag älskar när du ..... Det är skönt när vi .... osv.
    Uttryck dig positivt och ur DITT perspektiv och tycke. Få honom att lärakänna dig. Berätta för honom. :) Sen kanske han berättar om sig, eller om du vågar fråga "vad tycker du?"

Att gissa sig till hur någon annan funkar och tycker om, är ett svårt sätt och oftast blir det kantat med helt fel resultat.

Lycka till!

• Anonym

Tack "Anonym (vet hur det e)" för dit svar :) Skönt att någon har samma "problem"..

Även jag blev förvånad över hur många som skrivit att jag skall lämna honom, vårat förhållande funkar utmärkt förutom denna detalj jag har nämnt här, jag ser inget alternativ till att lämna honom utan det jag vill är att redan nu föröka att fixa det så det blir så bra som möjligt för oss två.

Jag har pratat med honom om detta och han skall försöka att ge mig mer närhet men inte så att det blir fel för honom, och kan säga att han redan är mycket bättre :)  
    Håller med om att man måste prata med varandra om vad man känner, det är något vi har haft svårt för båda två men ju mer man pratar med varandra desto lättare blir det att öppna upp sig.

Svar på tråden Han har ingen lust..