• Jodyanna

fler med sömnsvårigheter?

Är i v 21 nu och fått så otroligt svårt att sova.... känner mig rastlös och orolig i kroppen hela tiden.
    Är det något som har med gravidteten att göra eller kan de va något helt annat?
    hur hade/har ni de med sömnen under graviditeten? 

• Svar på tråden fler med sömnsvårigheter?
  • JanaLiiN

Jag sov kasst under större delen av graviditeten. Samt just nu, då hen är två år... suck.

• ansanviol

Vaken nu sen halv tre, inte kul.. Är i v 33 i var så i slutet av min förra grav oxå.. Bara att stå ut :((

• isis bianco

Sover också uselt. Vaknar av att man är kissnödig och sen är man klarvaken... Och jag hittar ingen bekväm ställning, allt tycks göra ont. Är i vecka 33, men det började för en dryg månad sedan. Ett tag hade jag mycket bekymmer med myrkryp i benen, men det gick över som tur är!

• ansanviol

Samma problem här m kramp, har en ettåring som väcker mig hela tiden oxå.. Jajaa får sova sen om några år..

• Sari P

Samma här! Rastlös och orolig. :( Lägger mig och somnar relativt fort. Men när klockan slår 3 halv 4 så ligger jag vaken å snurrar runt. Konstigt nog så lyckas jag somna om en kvart innan väckarklockan ringer. *suck* Är i v.19 nu. Det bästa är att kliva upp å läsa en bok eller något ist för att bara ligga kvar. Läste i någon tidning att man inte ska "lära" hjärnan att associera sängen till något annat än att sova. Annars kan sömnproblemen bli svåra att bli av med.

• Anja86

Sover också riktigt dåligt. Det är den senaste veckan det börjat. Är i vecka 22 nu. Det konstiga är att jag slocknar som ett ljus i soffan framför tv:n. Sen vaknar jag runt midnatt och går och lägger mig i sängen. Där ligger jag och snurrar fram till 3-4 innan jag somnar igen. Riktigt irriterande. Som någon annan skrev, hittar ingen bekväm ställning. Har problem med foglossning också. Så OM jag lyckas somna, så vaknar jag sen när jag i sömnen byter ställning för att det gör så vidrigt ont. Suck.
    Vet inte om det enbart har med graviditeten att göra. Troligen inte. Min farmor gick bort för 2 veckor sedan, och vi var på begravningen i torsdags. Men jag tänker inte på något speciellt när jag ligger där och försöker sova. Vill ju inget annat än somna! Jobbigt det där :(

• Jodyanna

som jag då!! det är förjävligt!!! plus att när jag lägger mig i sängen kurrar det och gör skitont uppe i magen typ mellan revbenen, magkatarr eller nått verkar de som. Rikigt otäckt!!

• lillronja

Jag är i vecka 15 och sömn är väl inte det som regerar högst på listan över saker som man får göra som gravid...
    phu...och inte nog med det, dessa drömmar man har för sig, om sånt som inte ens man trodde fanns på världskartan....
    Dessa små rackare kan allt ställa till det för mamsen, medans pappan sussar gott varje natt utan bekymmer, och på morronen frågar han, har du sovit gott? -nja så där, men gumman du måste ju sova gott....
    Öööö vem som är gravid vill inte sova gott, kankse bara för en enda natt???? Finns det ngn som inte vill sova......

• Anastaziah

Jag har sovit bra förutom att jag vaknat av drömmar som gjort att jag legat och funderat och så, men nu har jag fått så ont i ryggen att det är svårt att ligga skönt, och jag blir sååå himla kissnödig jätte snabbt. Är i vecka 19 nu, men förmodar att det säkert kommer bli värre. Det här är min första vaken natt faktiskt. 

Gör som havet våga!
  • Jodyanna

ja blivit lite bättre:) Men sover runt 13 h om natten, är såååååååå trött så de är hemskt.

Svar på tråden fler med sömnsvårigheter?