• eatingdisorder93

Gravid, huvudvärk, missfall?

Har haft en extrem huvudvärk i ca 3 veckor, när jag var 11 år fick jag diagnosen migrän, och folk som inte har migrän tror att de bara är lite huvudvärk. När jag idag var hos läkaren för att få nya mediciner utskrivna skriver en kompis till mig att jag kanske har missfall på gång, jag vet dock att jag har migrän och att det är en sådan huvudvärk, men kan endå inte släppa det hon sa.
    Kan det vara så att huvudvärk kan vara ett täcken på missfall?
    Är i v. 17 på fredag, känner ett fladder i magen och känner små sparkakar inom mig, men nu efter att hon sa de kan jag inte slappna av!

• Svar på tråden Gravid, huvudvärk, missfall?
  • Thunderkatten

Jag har aldrig hört att huvudvärk skulle vara ett tecken på missfall? Vad har hon fått det i från?

• T1one

Huvudvärk är ett tecken på graviditet sitter med huvudvärk var dag. DÅLIGT av din kompis att ta upp en sådan sak med en gravid kvinna då rädslan sitter där ändå, vet själv en kompis som drog upp en opassande sak till mig  när jag väntade min son. Vilket gjorde att jag var rädd i 10 v innan jag fick se honom när han kom ut. 

Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-20
  • capricorn89

Nääää, jag är i v.17 nu också och har haft huvudvärk nog att bedöva en noshörning flera gånger, och även hört att det är ganska vanligt! Eftersom du känner bebben röra sig därinne är jag rätt säker på att han/hon mår bra :)

• TwoForTea

Jag har alltid migrän en period (några veckor) när jag är gravid. Skitjobbigt, men verkligen inget tecken på missfall. All sympati till dig.

• Jodyanna

har också fått riktigt ont i huvudet under grav. Det som din kompis menar är kanske att man kan få jätteont i huvudet när man har havandeskapsförgiftning. Det var de dom trodde jag hade innan dom kollade och såg att allt var bra med bebisen. 

• LyckeM

Jag har också migrän till och från. Är i v 16 nu. I samband med att jag plussade hade jag huvudvärk och migrän  i två veckor. Skitjobbigt!

Läste någonstans att om man har huvudvärk vid PMS är det vanligt att man får det även under graviditeten.

Inte så genomtänkt av dig kompis att skriva så. Som gravid oroar man sig ju för allt känns det som.

Hoppas huvudvärken går över! Det är verkligen inte roligt att må så...     Kram till dig!

Svar på tråden Gravid, huvudvärk, missfall?