• minelli

Någon mer som är konstant hungrig??

Hej,

Håller på att bli tokig på den här känslan av att vara utsvulten och illamående på samma gång. Tidigare tränade jag extremt mycket och åt väldigt nyttigt men nu kan jag inte träna för jag mår dåligt och äter hela tiden...varje dag är det något nytt underligt som är det enda jag vill ha. Måste äta lite hela tiden för att inte klappa ihop på jobbet. Någon som känner igen sig i detta? Hoppas det lugnar sig snart..... 

• Svar på tråden Någon mer som är konstant hungrig??
  • moosen

Jag har likadant. Har laddat jobbkylen med yoghurt och macka och pålägg. På skrivbordet ligger nästan konstant någon chokladbit :)
    dock har jag inget illamående, detta är 3:e för mig och jag har nog aldrig varit så beroende av mat som denna gången!

• minelli

Skönt att höra att man inte är ensam  man försöker ju äta bra men hittills har det fungerat väldigt dåligt för mig. Är bara i vecka 8 så jag hoppas att det är en övergående fas...

• moosen

Ja du, jag är i v 18 och detta har hållit på sen början :) men hellre det än som med dottern då jag inte kunde äta nåt utan att spy på 20 veckor :) man får se det på den ljusa sidan!
    Jag äter det jag är sugen på vilket hittills varit allt mellan skräpmat och godis till nyttig mat och sallader. Jag ser det som att det jämnar ut sig i sista änden :)

• frufur

Samma här! Har varit riktigt jobbigt att sluta träna och ist äta hela så ofta/mkt..

• LyckeM

Exakt samma här.
    Trånade mycket och åt bra innan graviditeten men har knappt rört på  mig sen jag plussade. Är i v 16 nu. 
    Har blivit lite  bättre med att jag kan äta nyttigt igen men fram till v14 har jag bara varit sugen på kebab, pizza, pommes, mackor osv. Vill inte lägga på mig så mycket under graviditeten men vad ska man göra? Känns som att jag får lyda kroppen och göra som den vill just nu...    Har tack och lov sluppit illamående men är konstant hungrig och har alltid med mig något ätbart. Äter varannan timme ungefär.

• milli79

Har oxå varit jättehungrig. Nu i v.15 (14+3) så börjar det avta och jag blir istället mätt fort. Måste dock äta ofta för att inte bli yr.

Svar på tråden Någon mer som är konstant hungrig??