Galen ex-fru
Hej till alla Kvinnor i första hand.
Jag har en fråga till Er alla men först skall jag göra en lång historia (relativt) kort:
Det handlar om vår skilsmässa som får ”Rosornas Krig” att framstå som Århundradets romantiska komedi
Jag och min (dåvarande) Hustru möttes -79 under Raggarsvängen och vi gifte oss -86, jag var 26 och Hon 22 vi fick två pojkar som är vuxna idag.
Runt -97 började det knaka rejält inom äktenskapet och hon ville skiljas....jag bromsade pga Barnen.
...kanske är jag lite väl fundamentalistisk när det gäller kärnfamiljen.
Hur som helst jobbade jag som resemontör och tjänade kraftigt med stålar. Pengar som jag fullkomligt pumpade in i vårt Hus som vi köpte -87. Jag gjorde PRECIS ALLT för min Hustru och mina barn, det enda jag vill ha var kärlek tillbaka...
Jag vet inte varför men det var precis som om Hon skämdes för mig när vi var bland vänner och Föräldrar...
Jantelagen satt djupt rotad i Henne...
Ju längre tiden gick desto mer började jag dricka. Jag var aldrig full i den bemärkelsen, mera salongsberusad kan man säga...aldrig otrevlig mot varken henne eller ungarna.
Tilläggas bör att jag ALDRIG någonsin slagit någon eller varit våldsam.
Jag startade en enskild firma och pengarna fullkomligt forsade in....
Vi levde i ett ekonomiskt lyckorus...
Varje gång jag kom Hem fick Hon ett jättefång röda rosor.
Hon åkte tvåsitsig cabriolet på Sommaren och Audi A-8 på Vintern, tre-fyra utlandssemestrar per år, större motorbåt + en mindre, större Husvagn, Hon hade bensinkort på firman, Hon fick frukost serverat av mig på morgonen varje dag jag hemma (tre-fyra dgr/Veckan)....
Hon prenumererade på flera olika svindyra serviser från Fyrklövern, vi åt på ”Willeroy & Boch” till vardags, ”Blå Måsen” till fest, Hon gick bara i märkeskläder som Armani, Gucci, Prada, jag skickade iväg Henne men någon valfri Väninna på spa-weekendar då och då, etc, etc...
Hon hade fast överföring från mig till sitt konto på 12.000 varje månad..Jag drog in runt 10-20.000 i månaden svart som mestadels Hon satte sprätt på...
Hennes parfym hylla var smockfull av de allra dyraste märkena. Jag köpte allt Hon pekade på som ringar, halskedjor, örhängen, pärlhalsband, konst, möbler, prydnadssaker listan kan göras hur lång som helst..
Jag, mol allena stod för ALLA kostnader! Ändå verkade det som det aldrig var nog... Jag längtade bara efter kärlek...
När jag frågade vart alla pengar tog vägen svarade Hon bara ”till huset”! Det svaret stod mig upp i halsen....
Till slut bestämde jag mig! Jag lade ut mig själv på en datingsida i ett Östeuropeiskt land...
Jag blev fullkomligt mailbombad så jag måste stänga ner det...
Hur som helst träffade jag en yngre kvinna -07, direkt efter så skiljde jag mig från från pengajuden... Vi skulle inte göra någon stor sak av det beslöt vi...
Jag slutade även att dricka. (har inte tagit en droppe sedan dess)
Hon fick PRECIS ALLT innan jag drog, det enda jag tog med var en av Sportbilarna och INGET annat! Våra Söner förstod mig, tro det eller ej....jag hade fullt stöd från dem.
Lyckan KUNDE vara fullkomlig om det inte hade slagit runt direkt på exet...
Direkt efter skaffade hon sig en ny plånbok, vilken var allmänt känd som Byns´s bottennapp...men Han hade ju stålar!!!
”Vad bra, nu är alla nöjda” trodde jag....
Hon började fabricera de mest fantastiska och otroliga lögner! Mordhota mig, svartmåla mig, vända mina föräldrar, Hennes släkt, tidigare Vänner emot mig.
Den första lögnen Hon spred ut var att jag hade stuckit med en hora från Xxxxxxx och lämnat Henne ensam med två små (!) barn, jag hade tagit med allt, t.o.m. Hennes cykel så Hon kunde inte ta sig till jobbet eller sjukhuset!!!
Inte nog med det, jag hade även tagit alla möbler och sålt dem på Blocket!!!
Som TUR var så hade Hennes plånbok sett möblerna där och köpt tillbaka dem!!!!!!!!!
Allvarligt alltså......varför hittar man på sådana lögner????
Sanningen kommer ju alltid fram!!!
Detta har nu hållit på i fem jävla år, jag har t.o.m. varit i kontakt med Polisen!
Nu i det sista har Hon övertalat min ene Son och Svärdotter att mina barnbarn skall kalla Hennes plånbok för Farfar(!!)
Är det normalt, eller?? Personligen tror jag det är fel i huvudet på Henne...
Det känns som jag håller på att gå i bitar eftersom jag hela tiden blir påmind på det ena eller andra sättet...
Snälla, svara!
Skriv precis vad Ni tycker, jag tål kritik