• Den Onde

Galen ex-fru

Hej till alla Kvinnor i första hand.

Jag har en fråga till Er alla men först skall jag göra en lång historia (relativt) kort:

Det handlar om vår skilsmässa som får ”Rosornas Krig” att framstå som Århundradets romantiska komedi

Jag och min  (dåvarande) Hustru möttes -79  under Raggarsvängen och vi gifte oss -86, jag var 26 och Hon 22 vi fick två pojkar som är vuxna idag.

Runt -97 började det knaka rejält inom äktenskapet och hon ville skiljas....jag bromsade pga Barnen. 

...kanske är jag lite väl fundamentalistisk när det gäller kärnfamiljen.

Hur som helst jobbade jag som resemontör och tjänade kraftigt med stålar. Pengar som jag fullkomligt pumpade in i vårt Hus som vi köpte -87. Jag gjorde PRECIS ALLT för min Hustru och mina barn, det enda jag vill ha var kärlek tillbaka... 

Jag vet inte varför men det var precis som om Hon skämdes för mig när vi var bland vänner och Föräldrar...

Jantelagen satt djupt rotad i Henne...

Ju längre tiden gick desto mer började jag dricka. Jag var aldrig full i den bemärkelsen, mera salongsberusad kan man säga...aldrig otrevlig mot varken henne eller ungarna.
    Tilläggas bör att jag ALDRIG någonsin slagit någon eller varit våldsam. 

Jag startade en enskild firma och pengarna fullkomligt forsade in.... 

Vi levde i ett ekonomiskt lyckorus... 

Varje gång jag kom Hem fick Hon ett jättefång röda rosor.

Hon åkte tvåsitsig cabriolet på Sommaren och Audi A-8 på Vintern, tre-fyra utlandssemestrar per år, större motorbåt + en mindre, större Husvagn, Hon hade bensinkort på firman, Hon fick frukost serverat av mig på morgonen varje dag jag hemma (tre-fyra dgr/Veckan)....

Hon prenumererade på flera olika svindyra serviser från Fyrklövern, vi åt på ”Willeroy & Boch” till vardags, ”Blå Måsen” till fest, Hon gick bara i märkeskläder som Armani, Gucci, Prada, jag skickade iväg Henne men någon valfri Väninna på spa-weekendar då och då, etc, etc...

Hon hade fast överföring från mig till sitt konto på 12.000 varje månad..Jag drog in runt 10-20.000 i månaden svart som mestadels Hon satte sprätt på...

Hennes parfym hylla var smockfull av de allra dyraste märkena. Jag köpte allt Hon pekade på som ringar, halskedjor, örhängen, pärlhalsband, konst, möbler, prydnadssaker listan kan göras hur lång som helst..

Jag, mol allena stod för ALLA kostnader!  Ändå verkade det som det aldrig var nog...  Jag längtade bara efter kärlek...

När jag frågade vart alla pengar tog vägen svarade Hon bara ”till huset”!  Det svaret stod mig upp i halsen....

Till slut bestämde jag mig! Jag lade ut mig själv på en datingsida i ett Östeuropeiskt land...

Jag blev fullkomligt mailbombad så jag måste stänga ner det...

Hur som helst träffade jag en yngre kvinna -07, direkt efter så skiljde jag mig från från pengajuden... Vi skulle inte göra någon stor sak av det beslöt vi...

Jag slutade även att dricka. (har inte tagit en droppe sedan dess)

Hon fick PRECIS ALLT innan jag drog, det enda jag tog med var en av Sportbilarna och INGET annat! Våra Söner  förstod mig, tro det eller ej....jag hade fullt stöd från dem.

Lyckan KUNDE vara fullkomlig om det inte hade slagit runt direkt på exet...

Direkt efter skaffade hon sig en ny plånbok, vilken var allmänt känd som Byns´s bottennapp...men Han hade ju stålar!!!

”Vad bra, nu är alla nöjda” trodde jag....

Hon började fabricera de mest fantastiska och otroliga lögner! Mordhota mig, svartmåla mig, vända mina föräldrar, Hennes släkt, tidigare Vänner emot mig. 

Den första lögnen Hon spred ut var att jag hade stuckit med en hora från Xxxxxxx och lämnat Henne ensam med två små (!) barn, jag hade tagit med allt, t.o.m. Hennes cykel så Hon kunde inte ta sig till jobbet eller sjukhuset!!!
    Inte nog med det, jag hade även tagit alla möbler och sålt dem på Blocket!!!

Som TUR var så hade Hennes plånbok sett möblerna där och köpt tillbaka dem!!!!!!!!! 
    Allvarligt alltså......varför hittar man på sådana lögner???? 
    Sanningen kommer ju alltid fram!!! 

Detta har nu hållit på i fem jävla år, jag har t.o.m. varit i kontakt med Polisen!

Nu i det sista har Hon övertalat min ene Son och Svärdotter att mina barnbarn skall kalla Hennes plånbok för Farfar(!!)

Är det normalt, eller??  Personligen tror jag det är fel i huvudet på Henne...
    Det känns som jag håller på att gå i bitar eftersom jag hela tiden blir påmind på det ena eller andra sättet...

Snälla, svara!

Skriv precis vad Ni tycker, jag tål kritik

• Svar på tråden Galen ex-fru
  • Tow2Mater

Det tog dig 10 år att inse att pengar inte kan kopa lycka? Ditt ex hade nog betett sig lika om ni skiljts10 år tidigare, det har med personlighet att gora.

• EmmaT

Stackars dig, hon verkar ju helt klart ha psykiska problem. Vilken människa!

• Den Onde

Svar till Tow2Mater:

Jo det är nog en annan som var dum i huvudet och inte gjorde slag i saken tidigare när det började knaka...
    Det går nog inte att reparera något som håller på att rasa...

Några klargörande bara....
    Det var inte jag som öste pengar över Henne, det var Hon som krävde det. 
    Hon har någon utbildning inom psykologi om Hon utövar kraftigt...

Sedan har Du absolut rätt, lyckan går inte att köpa....

Nu sitter jag i ett litet hus vid Havet i varmt land med en Kvinna som älskar mig för den jag är, Hon har även en underbar Dotter som genast tog mig till sitt hjärta...

DET är den verkliga lyckan! Glad

• Den Onde

Svar till Emma T:

Nja, vet inte om det är så synd om mig, det enda som är jobbigt är Hennes fortsatta ljugande...
    Jag vet helt enkelt varken ut eller in....helst vill jag bara radera Henne ur mitt minne...

• Den Onde

Svar till YummiMami:

Det var så!
    Man var tvungen att  gå småpackad jämt för att orka med Henne....
    Det hände allt som oftast att jag åkte iväg till Vänner och bara lade mig för att sova och koppla av ett par timmar...

Frågan är bara vad man skall ta sig till för at få Henne att sluta med sina lögner....?

• EmmaT

Vem är det hon sprider lögnerna till? Är det gemensamma vänner?! Jag menar de som känner dig och henne borde ju ändå ha så mycket vett i skallen att det förstår att hon ljuger? Hur gamla är dina barn?

• EmmaT

Dina barn gick väl ändå inte med på att de skulle kalla honom för farfar?

• Den Onde

Svar till EmmaT:

Hon sprider lögnerna till  alla. Även tidigare gemensamma bekanta.

Genom sin fantastiska retorik är det tyvärr många som har gått på det.  Hon omger sig bara med ja-sägare och den som säger emot fryses ut direkt.

Många vänner och fd gemensamma vänner vägrar att tro mig när jag förklarar hur det egentligen var...

Ett fåtal har sett bakom Hennes fasad och blivit chockade och sagt "Fan, Du har ju haft rätt hela tiden, Hon är ju för Fan en Psykopat!"

T.o.m mina föräldrar håller för öronen och skriker "Jag vill inte höra, jag vill inte veta, det kan inte stämma det Du säger!"

Mina Söner är 29 och 24 år gamla, den stora grabben är tyvärr lättpåverkad från både sin fru och sin mor.
    Även hans fru blev använd av Henne i en större lögn för att komma åt mig.

Nu är den händelsen precis som bortblåst! Alla dunkar exet i ryggen och talar om hur jävla bra Hon är. 
    Det säger väl  lite om Hur Hon EGENTLIGEN är, eller?

"Postorderbrud" är deras officiella namn på min nuvarande Hustru...det fick jag reda på av misstag under en familjeträff....
    Kan man kalla en Kvinna något mer nedåtande?

Den stora grabben tycker det är "helt naturligt" att kalla Hennes plånbok för "Farfar"....
    OK, om jag varit död eller om plånboken hade adopterat Honom så hade det varit acceptabelt...

Det här gör ont i hjärtat.....så  J Ä V L A  ont.

Lillgrabben tycker att det är helt fel och vägrar kalla Honom "Farfar" för de är Han ju inte! 

Just nu känns det som jag har förlorat min store Son, Svärdotter och min Sondotter.....
    De har gjort sitt val där jag har blivit bortvald. Så är det bara! 

Sanningen kommer ju alltid ifatt heter det ju.....vi får väl se....

Lite tungt nu..... 

• mion

Men sluta bry dig lätt o säga kanske men släpp det,du behöver ju inte ha med henne o göra mer,du vet att hon skitit i det blå skåpet o hon vet att du vet det,därför beter hon sig så här,det bästa du kan göra är att INTE bry dig,för hon är sin egen värsta fiende...  Leave it.... and move on!

• EmmaT

Jag förstår att det är tungt! Måste vara jätte jobbigt att hon drar in era barn i detta! Hon låter ju onekligen som en psykopat!
    Ja fy så nedvärderande att kalla din fru sånna saker! Har inte något bra råd att ge eftersom det låter som att du försökt det mesta redan! Det enda du kan göra är väl att inte någonsin sjunka till hennes låga nivå så att hon får ytterligare ved på brasan! (Tror iofs inte att du gör det, men ibland har man ju svårt att hålla sig)
    De människor som betett sig illa mot mig eller på något sätt spridit lögner och baktalat mig har i slutändan fått tillbaka på något vis, kanske inte från mitt håll men det spelar ju mindre roll. Man kan inte komma undan hur länge som helst med sånt här! Synden straffar sig själv! Det tror jag på!
    Sen kanske det inte är till så stor tröst men en människa som beter sig som hon gör kan ju absolut inte må bra eller vara lycklig, och det kan ju vara ett straff i sig! Brukar tänka så om elaka människor och då känns det lättare.

• Den Onde
    EmmaT skrev 2012-10-21 17:14:24 följande:
    Jag förstår att det är tungt! Måste vara jätte jobbigt att hon drar in era barn i detta! Hon låter ju onekligen som en psykopat!
    Ja fy så nedvärderande att kalla din fru sånna saker! Har inte något bra råd att ge eftersom det låter som att du försökt det mesta redan! Det enda du kan göra är väl att inte någonsin sjunka till hennes låga nivå så att hon får ytterligare ved på brasan! (Tror iofs inte att du gör det, men ibland har man ju svårt att hålla sig)
    De människor som betett sig illa mot mig eller på något sätt spridit lögner och baktalat mig har i slutändan fått tillbaka på något vis, kanske inte från mitt håll men det spelar ju mindre roll. Man kan inte komma undan hur länge som helst med sånt här! Synden straffar sig själv! Det tror jag på!
    Sen kanske det inte är till så stor tröst men en människa som beter sig som hon gör kan ju absolut inte må bra eller vara lycklig, och det kan ju vara ett straff i sig! Brukar tänka så om elaka människor och då känns det lättare.
    Precis!
    Det är egentligen HON som har ett litet Helvete genom att inte må bra och vara olycklig....

Vad jag tycker är värst är att jag "mist" min Son och Sondotter men det är nog som Du säger, synden straffar sig självt...

Vi får se vad som händer... 

Tack för de värmande orden. 
  • Den Onde
    mion skrev 2012-10-21 17:06:08 följande:

Men sluta bry dig lätt o säga kanske men släpp det,du behöver ju inte ha med henne o göra mer,du vet att hon skitit i det blå skåpet o hon vet att du vet det,därför beter hon sig så här,det bästa du kan göra är att INTE bry dig,för hon är sin egen värsta fiende...  Leave it.... and move on!

Förmodligen är det så...

Man skulle ha en OnOff-knapp i huvudet... :0)

Kanske kommer jag att skratta åt det här om 10 år, vem vet...
  • EmmaT

Fast lite svårt att inte bry sig när hon manipulerar era gemensamma barn. Det är det värsta tycker jag. Att hon hyser agg mot dig är väl ett mindre problem. Hoppas att din äldste son kommer till insikt så att ni får en bra kontakt igen.

Svar på tråden Galen ex-fru