¨Svar på moderkaksprov?
Gjorde moderkaksprov i Uppsala i måndags. Är ständigt illamående och nervös så fort telefonen ringer. Hur lång tid tog det innan ni fick era svar?
Gjorde moderkaksprov i Uppsala i måndags. Är ständigt illamående och nervös så fort telefonen ringer. Hur lång tid tog det innan ni fick era svar?
Precis en vecka.
Läkaren ringde strax efter 12.
Läkaren ringde dagen efter kl 12 typ.. Allt var bra men hade 1:2 på kub.. Pust!
Grattis!
Fick du vänta en vecka på svar! Det klarar jag omöjligt. Var gjorde du provet? Nu är jag inne på tredje dan av väntan.
Underbart att få ett positivt besked med sannolikheten 1/2. Var gjorde du ditt prov?
Jag gjorde provet pga ärftlig sjukdom och inte för de vanligaste man brukar. Fast fick de kollade även det när de ändå hade gjort det.
Jag gjorde mitt i Lund.
Läkaren sa att om det var några avvikelser så skulle hon ringa inom 3-4 dagar. Men var allt normalt så kom det ett besked med brev inom 1-2 veckor.....denna väntan är ju olidlig....
Om du frågade mig så gjorde vi på SÖS i Stockholm... ;0) har även gjort extra riktade ul som visar att allt är bra samt varit hos en fosterkardiolog som kollat hjärtat extra då det som drog ned för oss var nackspalten på 3,5.. Men allt ser bra ut, börjar kanske slappna av nu..
Det kan inte vara sant. Inget samtal eller brev idag heller. Jag har sån sjuk ångest och vill bara veta, nu! Ringde till akademiska och fick där till svar att inget var inskrivet i min journal än. Så förmodlingen har resultatet ej lämnat labb än trodde barnmorskan jag pratade med. Snälla låt mig veta om jag ska glädjas är eller sörja min graviditet!!!
Jag har gjort moderkaksprov 5 gånger å fått vänta upp till 4 veckor innan svaret kommit.