Någon separerad med barn som vill flytta??
Jag är separerad med två barn med mitt mitt x. Varken jag eller mitt x kommer från den stad vi bor i. Mitt x har barnen varannan helg men inte det minsta intresse därimellan och följer aldrig med på saker på skolan eller på fritiden med barnen. Han säger sig bry sig men han har alltså bara sina helger och sedan är det bra.
Jag har ingen släkt här och får som ni förstår ingen hjälp av barnens pappa. Jag jobbar heltid och jag känner mig väldigt instängd i denna stad. Skulle vilja flytta "hem" men det är 40 mil bort
Jag VET att skaffar man barn får man stå sitt kast så inga såna predikningar som man brukar få på fl tack! Jag vill bara höra hur andra i samma sits har det och hur ni ev har löst det!
Jag kan ev tänka mig att åka dessa 40 mil enkel resa varannan helg så jag kan upprätthålla detta avtal om umgänge, dock vet jag varken tidsmässigt eller om det är speciellt roligt för barnen att åka så mkt fram och tillbaka.
Just nu knner jag mig inmålad i ett hörn. JAG har inte bett om att barnen ska ha en pappa som inte bryr sig alls (detta kom efter att barnen var födda!). Jag skulle vilja ha ett någorlunda mänskligt liv med LITE egentid men framför allt där jag blir en bra mamma. Just nu kämpar jag varje dag för att få mitt liv att gå ihop. För att orka jobba så jag får ihop pengar, orka vara en bra mamma och hjälpa barnen så gott det går med uppfostran, skola, vänner mm.
Jag är den som skjutsar till aktiviteter och jag är den som sköter ALLT kring barnen. Pappan umgås HEMMA hos sig varannan helg men han hjälper inte till med NÅT utanför.
Vad kan man göra?? Vad har jag för rättigheter? (jag har enskild vårdnad om det har nån betydelse)
Ska jag bara leva mitt liv och precis "orka hålla ihop" utan något vidare innehåll (låter tragiskt men just nu är det så, ingen hjälp med barnvakt, inga pengar till att göra något, ingen tid till att göra ngåot och ingen ork till att ögra något)
någon som känner igen sig?? HUr löser man detta, eller är det min "lott" i livet att ha en pappa till mina barn som får ha dem som han känner men jag sak kämpa och kämpa? känner att jag låter bitter och just nu kanske jag är det, önskade bara att jag hade mer ork att leva mitt liv tillsammans med mina barn istället för att bara "hålla ihop"